Český florbal

Rok: 2015

Tým: Jan Šlégr, Libor Jelínek, Ondřej Jelínek, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Filip Dědic

Český florbal

Rok: 2015

Tým: Jan Šlégr, Libor Jelínek, Ondřej Jelínek, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Filip Dědic

Florbal je jen jeden.

Klient

Česká Florbalová Unie (ČFbU) je řídícím orgánem českého florbalu sdružujícím více než 70 000 registrovaných členů. Po fotbale je dnes florbal sportem s druhou největší členskou základnou v Česku. Za dvacet let svého působení v ČR si postupně získal nálepku mladého dynamického sportu, který se stal součástí životního stylu jak chlapců, tak i dívek.

Zadání

Byli jsme vyzváni do uzavřeného výběrového řízení. S ohledem na dynamicky se rozvíjející sportovní brand vznikla i potřeba sjednocení vizuální identity florbalové unie, jejíž vizuální komunikace byla roztříštěná a bez logické struktury. Úředně znějící název Česká Florbalová Unie se změnil na Český florbal. Nová vizuální identita měla být natolik flexibilní, aby dokázala v jednotném systému komunikovat nejrůznější aktivity a subjekty unie. Ať už se jedná o florbalové soutěže (extraliga mužů, žen, superfinále a pohár) nebo o značky jednotlivých krajských unií.

Přístup

Po rešerši vizuální komunikace ve sportovním segmentu jsme se rozhodi vydat jinou cestou, než jak je ve florbale zvykem. Chtěli jsme se odpoutat od nadužívaného symbolu děrovaného míčku. Naším cílem bylo vytvořit moderní sportovní brand, který by vyjádřil odhodlání, ambice a hrdost florbalové komunity fanoušků prostřednictvím silného a výjimečného symbolu. Nová identita zároveň vyžadovala jednoduchý grafický princip, který by byl lehce aplikovatelný pro nejrůznější značky subjektů unie. Naše strategie se opírala o národní symboly a další méně užívané a pro florbal typické prvky jako je čepel florbalové hole či brankářská maska.

Výsledek

Základní podoba značky je postavena na motivu hlavy lva – národního symbolu, který svou stylizací odkazuje na masku brankáře a výplet florbalové hole. Nabízela se též práce s genderovou tematikou a proto jsme pro extraligu žen navrhli lvici jako ekvivalent ke lvu. Dohromady vznikl variabilní systém několika značek, které i přes svoji rozmanitost a různé funkce působí vizuálně jednotně a florbal společně s dalšími prvky vizuálního stylu prezentují jako hrdý a progresivní sport.

O výběru vítězného návrhu rozhodla pětičlenná porota v čele s Alanem Zárubou, kreativním ředitelem televizní skupiny Nova a uznávaným odborníkem na grafický design a vizuální komunikaci.

Projekt získal stříbro v soutěži Creative Awards 2016 Art Directors Club Czech Republic a na serveru BrandNew se umístil na 3. místě v žebříčku Best Noted 2015.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.