My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.


Novinky

Jedny oči stále nestačí

Jedny oči stále nestačí

Letošní 27. ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest byl těsně před zahájením 13. března zrušen z důvodu šíření koronaviru. Místo původního termínu se nakonec koná od 18. září v Praze a následně v jednotlivých regionech. Slogan “Jedny oči nestačí” tak neplánovaně dostal ještě další význam, neboť veřejnost si celou kampaň mohla prohlédnout hned dvakrát. V návaznosti na předchozí ročník, který Dynamo vybavilo nejen novým “čtyřokým” logem a vizuálním stylem, ale především dlouhodobým komunikačním konceptem Jedny oči nestačí, se hlavním motivem stala opět divácká tvář - tentokrát pouze dívčí. Její pohled hypnoticky přitahuje pozornost díky přítomnosti dvou funkčních zornic v jednom oku. To je mimochodem skutečná, byť velmi vzácně se vyskytující oční vada (polykorie). Artově upravená černobílá fotografie je opět doplněna nepřehlédnutelnou typografií a charakteristickým laoutem. Vlnící se linky písma ve spojení s typickou žluto-černo-bílou barevností zajišťují okamžitou identifikovatelnost a nepřehlédnutelnost veškeré komunikace od venkovní reklamy přes elektronická média až po bohatou nabídku merchandisingu.  

Hostivar s novou tváří

Hostivar s novou tváří

Dvojice pražských akciových pivovarů Hostivar se za krátkou dobu od svého otevření (2013 a 2017) stala výraznou pivní a restaurační destinací v regionu Prahy 15. Kromě nabídky dobrého piva a jídla i vlastního pečiva pořádá koncerty a sportovní akce, dětská odpoledne, promítá filmy či přenosy ze sportovních akcí. Podporuje také místní zájmová sdružení a sportovní kluby. Dynamo pro Hostivar vytvořilo nejen nové logo a vizuální styl, ale i kompletní komunikační koncept, zastřešený sloganem Náš svět. Koncept pracuje s tématem sousedské pospolitosti, nahlížené optikou hostů, pro které se Hostivar stal domácím hřištěm, klubovnou i kulturákem. Pozvánkou do světa Hostivaru jsou autorské ilustrace Jana Vajdy, jehož originální výtvarný rukopis vtipně propojuje pivní kulturu s oblíbenými aktivitami místních obyvatel. “Koncept Náš svět posiluje hrdost nejen majitelů, ale i hostů a přátel pivovaru. Je dlouhodobou platformou, která spojuje místní obyvatele s přespolními, mladé se staršími, sportovce s intelektuály a občas dokonce i slávisty s klokany,” dodává kreativní ředitel Dynama Martin Holub. Na redesignu loga a vizuálního stylu tým grafiků Dynama pod vedením Jana Šlégra spolupracoval také s Mikulášem Macháčkem a Vojtou Říhou. Tučné verzálky nového logotypu jsou lépe čitelné a umožňují i využití samotné iniciály H nejen pro odlišení obou pivovarů (H1 a H2), ale především jako symbolu značky. H se stává tagem, podpisem a zároveň prostorem, do kterého se promítá celý svět Hostivaru.  

CZ.BASKETBALL: Budoucnost je v koši

CZ.BASKETBALL: Budoucnost je v koši

V pátek 31. července byl v Mariánských Lázních na závěr slavnostního vyhlašování ankety Basketbalista roku 2020 představen i nový vizuální styl pro český basketbal z dílny Dynama. Cílem nové vizuální identity českého basketbalu je podpořit jeho vnímání jako životního stylu spíše než jen sportovní hry, zhodnotit popularitu, kterou přinesly nedávné úspěchy reprezentačních celků, a přitáhnout k basketbalu další fanoušky i mládež. Základem nové identity značky je logo s centrálním motivem míče, jehož stylizace spojuje několik významů. Obroučka a zároveň symbol spinu, rotace znázorňuje dynamiku hry i propadnutí míče košem při přesné střele, zatímco nakloněná osa míče odkazuje na svět, který se točí kolem basketbalu. Motiv je doplněn charakteristickou typografií, která se uplatňuje nejen ve značce, ale i ve všech komunikačních materiálech. Graficky ucelený a účelný systém podznaček, navázaný na základní značku CZ.BASKETBALL, bezproblémově sjednocuje různorodé aktivity na všech úrovních od reprezentace přes nejvyšší ligové soutěže a 3x3 až po výchovu mládeže. Celou strukturu doplňuje lifestylová značka CZBSKT, jejíž potenciál se naplno projeví především v merchandisingu. Nová značka CZ.BASKETBALL, která je zároveň internetovou doménou, svou kreativitou, sebevědomím a odvahou jít vlastní cestou skvěle vystihuje charakter hry. Všem dává jasný signál, že český basketbal jde s dobou, které vládnou elektronická média a základem efektivní komunikace je kvalitní vizuální prezentace.  

Ham Factory 1897: vizuální identita bývalé továrny

Ham Factory 1897: vizuální identita bývalé továrny

Ham Factory 1897 je moderní multifunkční prostor v centru Holešovic, který vznikl citlivou rekonstrukcí továrny na výrobu původní Pražské šunky. Areál Osadní 35 inspirativním a moderním způsobem propojuje architekturu, atmosféru místa a široké spektrum aktivit. Jednotlivé části objektu slouží jako byty, kanceláře, obchodní prostory, jedno křídlo je vyhrazeno pro vysokoškolskou kolej. Kromě kavárny či obchodu s designovým nábytkem tu našlo sídlo i Dynamo. V novém logu je typografické zpracování názvu Ham Factory 1897 doplněno siluetou znázorňující továrnu s typickým komínem. Tento prvek dává unikátní charakter celému vizuálnímu stylu. Pohledem z různých stran a úhlů na imaginární maketu objektu vznikla řada siluet, dynamicky doplňujících základní verzi loga. Součástí kompletního brandingu celého komplexu byla i tvorba nového webu hamfactory.cz. V rámci rozvoje celé lokality se nyní připravuje rekonstrukce sousedního objektu Osadní 33, který Ham Factory 1897 významným způsobem rozšíří a doplní o další funkce, jako restaurace a obnovení tradiční výroby Pražské šunky podle originální receptury. Proto je náš koncept vizuální identity otevřeným systémem, na který může navazovat i branding a packaging produktů nebo komunikční kampaň.  

Ezpada dostala vizuální identitu pro 21. století

Ezpada dostala vizuální identitu pro 21. století

Švýcarsko-česká společnost Ezpada, obchodující s komoditami po celém světě, oslavila v nedávné době zásadní úspěch. Stala se plnohodnotným členem newyorské akciové burzy Nasdaq. Prezentace nového loga společnosti na ikonickém místě na Times Square bylo vyvrcholením procesu změny celkové prezentace a komunikace spolu s kompletním rebrandingem. Dosavadní charakter prezentace neodpovídal významu a postavení společnosti Ezpada, která nebyla vnímána jako silný hráč a lídr trhu. Bylo třeba posílit image firmy adekvátními moderními výrazovými prostředky. Základním symbolem nového loga byl zvolen motiv zeměkoule s protisměrnými šipkami kroužícími kolem jako vyjádření globálního působení společnosti i ztvárnění podstaty tradingového podnikání. Typografie a barevnost navazuje sice na původní logo, obojí však prošlo značnou modernizací. Abeceda Sharp Sans vyhovuje svou kresbou dnešním požadavkům pro použití v digitálním světě i tištěných formátech. Výrazným prvkem nového vizuálního stylu je tzv. focus, který svým kruhovým tvarem koresponduje s logem a symbolizuje schopnost Ezpady detailně se zaměřit na specifické trhy, příležitosti a komodity. Dynamo zpracovalo zcela nový web, který strukturou, informačním obsahem i celkovým řešením odpovídá významu a postavení firmy jako respektovanému obchodnímu partneru i perspektivnímu zaměstnavateli. Ezpada tak podpořila svou vizi další expanze  

27. Český lev. Do třetice všeho dobrého.

27. Český lev. Do třetice všeho dobrého.

Již třetí rok v řadě stojí Dynamo za návrhem vizuální podoby prestižních filmových cen Český lev. Oproti předchozím ročníkům letos vznikl úplně nový vizuální styl. Při hledání originálního konceptu jsme se rozhodli prozkoumat étos české lidové kultury a jeho nejčastější projev - zobrazení idealizovaného venkovského života. Tento příměr k české kinematografii nám přišel příhodný a při dalším prozkoumávání tématu nás inspiroval tradiční cibulák s modro-bílým dekorem. Náš senior graphic designer Jan Šlégr k tomu za sebe podotkl: „Vytváření vizuálního stylu pro Českého lva je vždy pocta a zároveň slušná výzva. Letos jsme zapátrali hlouběji v kořenech. Inspirovali jsme idealizovanou představou venkova i tím, co se za posledních 150 let stalo typickým designovým prvkem většiny domácností. Vzpomněli jsme si na poličky v kuchyních našeho dětství a spojili Českého lva s legendárním cibulákem. Toto propojení je poměrně překvapivé a výrazné osvěžení komunikace celého ročníku.” Náš nový vizuální styl se propsal jak do komunikace soutěže v tisku a OOH, tak do televizích upoutávek. Rovněž jsme navrhli krátké animace, které divákům představují oceňované kategorie. Ty můžete vidět v přímém přenosu České televize během slavnostního galavečera. Předávání Českých lvů, výročních cen České filmové a televizní akademie, letos proběhne 7. března 2020 v pražském Rudolfinu.

Moser prochází největší proměnou ve své historii

Moser prochází největší proměnou ve své historii

Karlovarská sklárna Moser je jednou z posledních manufaktur, která se zabývá výhradně ruční výrobou bezolovnatého křišťálu. Zdejší mistři skláři navazují na unikátní, více než 160-letou tradici foukání, broušení, rytí a dalších způsobů zdobení, jaké dnes nemají ve světě obdoby a předávají se jen z generace na generaci. Po převzetí sklárny novými majiteli Dynamo dostalo na starost kompletní repositioning značky Moser včetně vytvoření nové vizuální identity i komunikační strategie. Zásadním cílem je posun vnímání od jednoho z výrobců českého skla ke globálně úspěšnému tvůrci luxusního křišťálového zboží a dekorací. Většina karlovarské produkce totiž nachází své obdivovatele ve světových metropolích, královských palácích a rezidencích filmových či hudebních hvězd. “V první fázi jsme po strategických workshopech s akcionáři definovali klíčový příběh značky a formulovali dlouhodobý komunikační koncept The Art of Impossible, doplněný o linku It’s a matter of taste, zastřešující produkci nápojových kolekcí,” vysvětluje kreativní ředitel Martin Holub. V detailní studii redesignu značky jsme otestovali možné cesty úprav loga Moser – od lehkého faceliftu až po zcela nové řešení. Zvolená “zlatá střední cesta” citlivě reflektuje tradici rukodělného mistrovství sklářů, zároveň ale má mnohem sebevědomější a ambicióznější výraz. Kromě samotné slovní značky, vyvinuté ve spolupráci s předním českým typografem Tomášem Brousilem, je důležitou součástí nového loga také symbol zdvojené litery M, inspirovaný originální kresbou Leo Mosera, nalezenou v rodinné pozůstalosti. “Dvojité M odkazuje na původní název obce Dvory, kde sklárna stojí – Moser Meierhöfen. Moderně upravený monogram jsme doplnili o rok založení sklárny a domicil Karlsbad v německé podobě, tak byly tehdy Karlovy Vary známy”, popisuje vznik symbolu designér Libor Jelínek. Kompletní responzivní řadu nového loga doplňuje i propracovaný systém vizuální identity, který se postupně propisuje do všech výstupů sklárny – od katalogů a dalších firemních tiskovin přes obaly a novou tvář prodejních galerií po web a tištěnou i digitální komunikaci. Použité grafické prvky odkazují na produkty sklárny a na mistrovství v nich obsažené: precizní tvarování, špičkový brus a uměleckou inspiraci. Barevná škála černé, šedé, bílé a champagne svou elegancí podporuje image luxusní značky. Moser tak zahájil zcela novou etapu své bohaté historie. Jedním z nových ambasadorů se nikoli náhodou stala světová topmodelka a karlovarská rodačka Hana Soukupová. I její tvář bude v několika příštích letech symbolem proměny tradiční luxusní značky.

Sokol: Zdatná vizuální identita pro modernizaci značky

Sokol: Zdatná vizuální identita pro modernizaci značky

Nový corporate design značky Sokol má za cíl sjednotit roztříštěnost dosavadní komunikace a změnit vnímání značky širokou veřejností. Sokol chce být moderní sportovní organizací, sdružující aktivní, společensky angažované a zdravý životní styl vyznávající lidi všech generací. Již dnes téměř 60 % ze 160 000 členů tvoří mládež a lidé do 26 let, zatímco v médiích převládají obrazy bratrů a sester ve slavnostních krojích. Tým Dynama pod vedením senior designéra Jana Šlégra proto převedl strategii SOKOL 2030 do moderního vizuálního stylu, který respektuje tradici, ale zároveň hledí do budoucnosti. Hlavní inspirací se stal princip duality, který se zrcadlí ve všech sokolských aktivitách historických i současných, ať jde o zdravý rozvoj těla i ducha nebo “sílu lví a vzlet sokolí”. Nová identita proto pracuje s dominantní dvojicí barev, červenou a bílou, customizovaným písmem Tyrš / Fügner od Vojtěcha Říhy a dalšími prvky, které dávají vyniknout silným stránkám sokolské organizace – linkami, rámečky, patterny, charakteristickým stylem piktogramů a šablonami layoutů, resp. prací s fotografií, textem a grafikou. Nechybí ani atraktivní merchandising. Samotné logo, vycházející z historického symbolu propletených písmen, dostalo jen kosmetický facelift, aby lépe vyhovovalo dnešním nárokům nejen tištěných, ale i elektronických médií. Novinkou v rámci sokolské organizace není jen samotná identita, ale i její sdílení pomocí moderních platforem pro správu a budování značky BrandCloud a Canva. “Ohlasy, které nová sokolská identita vzbudila při jejím představení v celém hnutí, jsou velmi pozitivní, místy až nadšené. Věříme, že nám pomůže posílit hrdost na příslušnost k Sokolu,” hodnotí spolupráci šéf marketingu ČOS Michal Charvát.