Jsme specialisté na vizuální prezentaci a komunikaci.

Díky dlouholetým zkušenostem a unikátní metodologii práce jsme si vybudovali výjimečné postavení na českém trhu. K jednotlivým projektům přistupujeme komplexně. Spojujeme strategický přístup s kreativitou. Výsledky naší práce pomáhají klientům k jejich úspěchu.

Náš tým

Libor Jelínek

creative director, zakladatel

Herbert Brynda

account director

Jan Šlégr

senior graphic designer

Matej Lacko

senior graphic designer

Zuzana Dvorská

graphic designer

Zdeněk Šejdl

dtp

Kristýna Boková

project manager

Michal Richtr

managing director, new business

Martin Holub

idea maker, copywriter

Tomáš Zajac

web & graphic designer

Lukáš Matouš

graphic designer

Tomáš Flíger

graphic designer

Petra Švecová

project manager

Spolupracující

Grafický design

Rostislav Vaněk
Kristina Fišerová
Markéta Steinert
Vítek Škop
Daniel Korčák
Ondřej Zámiš
Helena Jiskrová
Michal Sloboda
Ondřej Zita
Pavla Nešverová
Marta Maštálková
Roman Černohous
Jana Drnková
Róbert Szabó
Lucia Blanáriková
Ondřej Jelínek
Martin Poláček
Alan Záruba

Dtp, sazba

Lukáš Hájek
David Ryba
Matěj Kočka
Ondřej Nejedlý

Typografie

Tomáš Brousil
Radek Sidun
Vojtěch Říha

Produktový design

Jan Čapek
Rony Plesl

Programování, UX, animace, 3D

Arakis
B Digital
Tomáš Procházka
Mirek Jahoda
Jan Kokolia

Strategie, naming, texty, rešerše

Ladislav Báča
Tomáš Mrkvička
Tomáš Belko
Lenka Belko
Tereza Vernerová Volná
Kateřina Přidalová
Filip Dědic
Edita Dvorská

Produkce, postprodukce

Filmservice
CashOnly
Studio Beep
Mojo

Fotografie

Marek Musil
Václav Jirásek
Filip Šlapal
Štěpán Hon
Martin Polák
Jan Ježek
Michal Linhart
w:u studio
BoysPlayNice

Architektura

A1 Architects
ADR
Olgoj Chorchoj
Ladislav Lábus

Tisková produkce

Ivan Prokop

a další (ilustrace, jazykové korektury, překlady, tisková realizace...)

Reference

Finance, bankovnictví, poradenství

Air Bank, APS Holding, ASPAR CZ, Banka CREDITAS, BM Management, Britanika, CONTIN, Corsum Group, Credium, GARRIS, Home Credit Group, L7 Group, J&T Finance Group, Natland Group, Naviga 4, PPF, RENOMIA, TSG Investments, Unicapital

Výroba, průmysl, energetika

BEST, Betonpres, GUMEX, Lumius, Moser Glass, NWR, OKD, Omnipol, Prim, Škoda Transportation, TechniStone, Veolia ČR, Vodárna Plzeň, X Energie

Gastronomie, pohostinství

Cantina Moderna, Crocodille, Dock House, Eurest, Green House Restaurant, Nejen Bistro, Pivovar Hostivar, Pivovar Trautenberk, Porto Café Restaurant, Rynek Pankrác, Spojovna, Stock Plzeň - Božkov

Obchod

Endorphin Republic, Italmec, Lékárna.cz, Luxury Brand Management, p.k.Solvent (Teta drogerie, Top drogerie, Solvent), Viabel

Telekomunikace, IT, digital

CZ.NIC, Richee, Sinfin, T-Mobile Czech Republic, Telefónica O2 Czech Republic

Doprava, logistika

AWT, CS Cargo, Helicar, L7 Group, Master Truck, Plzeňské městské dopravní podniky, Time Air, Q Park Měšice

Developerské projekty

Areál Zátiší (Rodop), Forum Karlín

Zdravotnictví

Canadian Medical, Centrum pohybové medicíny Pavla Koláře, Česká genetická banka, Clementas, Orthoprague

Státní správa

Asociace krajů ČR, Hlavní město Praha, Malá Úpa, Městská část Praha 5, Prague City Tourism, Prague Convention Bureau, Státní veterinární správa, Statutární město Plzeň, Uherské Hradiště

Vzdělávání, školství, věda

Akademie věd České republiky, Dynamic Sphere, Mendelova univerzita v Brně, Městská knihovna v Praze, Ústav filmu a audiovizuální kultury Masarykovy univerzity v Brně, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, WIN WIN

Sport, zábava

Aqua Palace Praha, Basketball Nymburk, BK Mladá Boleslav, Český florbal, Český volejbal, Golf Hostivař, International Floorball Federation, Jizerská 50, Primátorky, Raul, SkiResort Černá hora – Pec, Žijeme Londýnem

Média, vydavatelství

Arbor Vitae, Economia, Gallery, IHNED.cz, NEWTON Media

Hudba, film, divadlo, literatura

Ceny filmové akademie Český lev, Festival Pražské jaro, Festival Rudolfa Firkušného, Filmbox, Praha město literatury, Pražské Quadriennale, Rock for People, Zlín Film Festival

Galerie, muzea

Art Centrum Galerie 4, GUD – Galerie umění pro děti, Národní zemědělské muzeum, Technické muzeum v Brně

Výstavy

Antonín Horák 100 (Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně; CI.CZ), Ivan Lendl: Alfons Mucha (BigBoard), Radek Kratina 1928–1999 (GHMP), Judita na Kampě (Museum Kampa), Marylin (Prinz Prager Gallery), Petr Pastrňák – Bouře (Prinz Prager Gallery), Rozmarná léta Jiřího Menzela (Medialogue), Wintonovy vlaky / Winton's trains (Medialogue), Zářivý krystal – Bohumil Kubišta a české umění (Galerie výtvarných umění v Ostravě), Zrozeno v ohni (Medialogue)

Neziskové organizace

Aspen Institute Prague, Český červený kříž, SENSEN (konto Bariéry)

Ocenění

Zlato, Effie Awards Czech Republic 2015, Kategorie Služby (Teta Drogerie)

Zlato, Zlatý středník 2014, Nejlepší firemní periodikum v sektoru průmysl a strojírenství (Gumex, časopis Géčko)

Stříbro, ADC Creative Awards 2016, Kategorie Corporate Identity (Český florbal)

Bronz, Brand New, Kategorie Best Noted 2015 (Český florbal)

Bronz, Zlatý středník 2014, Nejlepší B2B časopis a noviny (Gumex, časopis Géčko)

Bronz, Zlatý středník 2013, Nejlepší firemní publikace v sektoru: Neziskový sektor a státní správa (Prague City Tourism, výroční zpráva)

Bronz, Zlatý středník 2009, Nejlepší B2B časopis (T–Mobile, časopis Professional)

Nominace, Czech Grand Design 2018, Kategorie Grafický designer roku (Mistrovství světa ve florbale 2018)

Nominace, Czech Grand Design 2013, Kategorie Grafický designer roku (Radek Kratina 1928–1999, Teta Drogerie)

Nominace, Czech Grand Design 2012, Kategorie Grafický designer roku (Rock for People, Zlín Film Festival)

Nominace, Czech Grand Design 2011, Kategorie Grafický designer roku (Praha město literatury)

Novinky

26. Febiofest: jedny oči nestačí!

26. Febiofest: jedny oči nestačí!

Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest představil první hosty a filmy svého 26. ročníku, který se bude konat na konci března 2019 v Praze a začátkem dubna v 15 regionálních městech Česka. Současně populární herečka Jiřina Bohdalová, která na zahájení Febiofestu obdrží cenu Kristián, spolu se zakladatelem a prezidentem festivalu Fero Feničem pokřtila nový vizuální styl i koncept kampaně festivalu, který vyvinulo Dynamo. Ústředním motivem kampaně jsou černobílé portréty mladých diváků se dvěma páry očí. Jejich zdvojený zrak má svou neobvyklostí nejen přitáhnout pozornost k festivalu, ale zároveň vyjadřuje ústřední myšlenku, propagující bohatost festivalového menu: Bude toho k vidění tolik, že jedny oči nestačí. Vizuální styl respektuje pro festival typickou žluto-černo-bílou barevnost, která se promítá jak do výrazného, hypnoticky působícího grafického vzoru, tak do specificky deformované typografie. Samotné slovní znění názvu festivalu je proto nově doplněno i novou grafickou značkou, která bude Febiofest provázet při dalších ročnících.

Redesign vizuální identity Mendelovy univerzity v Brně

Redesign vizuální identity Mendelovy univerzity v Brně

Mendelova univerzita v Brně, zkráceně MENDELU, je díky založení v roce 1919 nejstarší vysokou školou svého zaměření v České republice. Univerzitu dnes tvoří pět fakult a jeden vysokoškolský ústav. Název nese škola po zakladateli genetiky a objeviteli základních zákonů dědičnosti Gregoru Johannu Mendelovi. Pro univerzitu jsme u příležitosti blížícího se významného výročí zpracovali redesign loga, sjednotili značky fakult, navrhli nové značky pro zkratku MENDELU a vytvořili nový jednotný vizuální styl. Z předložených řešení se MENDELU rozhodla jít cestou evoluce a zvolila redesign značky, který více navazoval na minulé logo. Cílem bylo zachovat hlavní motiv zelených kuliček hrachu, které odkazují na výzkum genetiky a dědičnosti G. J. Mendela. A protože se motiv čtyř hrášků, symbolizující čtyři fakulty v době vzniku původní značky, během deseti let užívání zažil, navrhli jsme použití motivu kuliček do celého systému značek MENDELU včetně fakult. Ty si zachovávají svou dosavadní barevnost, která prezentuje jejich zaměření. Sjednocením všech značek fakult pod zkratku MENDELU spolu s motivem hrášků se také vyřešil původní problém nutnosti vždy používat společně logo fakulty a logo univerzity. Nový vizuální styl pracuje s dominantním kruhem, čímž se propojuje s hrášky ve značce. Více informací o projektu naleznete v našem portfoliu.

26. Český lev

26. Český lev

Dynamo stojí druhý rok po sobě za přípravou vizuální podoby filmových cen Český lev. Vizuální styl navazuje na loňský, jehož součástí byla premiérová podoba nové sošky. Ta zůstává i nadále dominantním prvkem vizuálu, nemění se ani typografie. „Hollywoodsky hvězdnou stylizaci 25. ročníku střídá záměrně provokativní barevnost i grafika, která narušuje ‚glamour‘ klišé obdobných slavnostních večerů,“ uvádí autoři Libor Jelínek a Jan Šlégr a dodávají: „V novém vizuálu se prolíná hned několik inspirací – prázdná bílá scéna, červený koberec, filmová klapka s charakteristickými šikmými pruhy, cirkusové šapitó i póza lva na křišťálovém podstavci.“ Vizuál vychází i ze scénografického řešení, jehož autorem je scénograf Martin Chocholoušek. Červenobílá geometrická grafika je spojena se skleněnou lví soškou. V loňském roce se výroba křišťálové sošky lva vrátila do sklárny Rückl, autorem ceny je Rony Plesl, umělecký ředitel sklárny Rückl. Slavnostní ceremoniál 26. ročníku Českého lva, výročních cen České filmové a televizní akademie (ČFTA), proběhne v sobotu 23. března 2019 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina.

PF 2019

PF 2019

Nejen nový design, ale i dobrý vstup do nového roku, hodně úspěchů a spokojenosti i nezbytného štěstí přeje všem celý tým Dynama. Těšíme se, že se nám i v roce 2019 podaří společně tvořit věci, na které budou moci být naši klienti pyšní a které jejich byznysu přinesou jednoznačný prospěch. A ať všem přitom zbyde dost času i energie na vše, co máte rádi a na všechny, které máte rádi.

Pražské jaro 2019

Pražské jaro 2019

Vizuální koncept festivalu Pražské jaro od roku 2017 přichází s jedinečným výrazovým pojetím z dílny Dynama. Hudební nástroje v něm ožívají přímo před našima očima, plynule se vpíjejí do jiných objektů, aby nakonec vytvořily nové živé organismy, typické symboly jara. Vizuální koncepce díky kolážím, vědomě navazujícím na bohatou tradici českého surrealismu (Toyen, Štýrský, Švankmajer), vábí diváka do snového světa, mimo každodenní skutečnost a k prožitkům srovnatelným s poslechem klasické hudby. V roce 2017 byl představen vizuál zpěvného ptactva z říše „Musica Magica“, navazující ročník byl ve znamení hudebních brouků a v roce 2019 se můžeme těšit na ukázky z herbáře Muzikobotaniky.

Revoluce v digitálním bankovnictví

Revoluce v digitálním bankovnictví

Richee je první bankovní multiplatformní aplikace na českém trhu. Přináší all-in-one banking, kdy klient vidí své účty napříč podporovanými bankami a přitom je ovládá z jediného místa – mobilní aplikace. Umí vytvářet statistiky, kategorizovat příjmy a výdaje i synchronizovat jejich historii. Problém jí nedělá ani provádět platby a lze si zřídit i Richee kartu. Richee také umožňuje přivydělat si nějakou tu korunu. Po založení účtu se na něm bude zůstatek úročit 1,5 procenty. Richee dbá i na bezpečnost, takže aplikace může být zabezpečená heslem, otiskem prstu nebo skenem obličeje. Novým technologiím u nás v Dynamu fandíme a proto jsme rádi, že jsme se na vývoji této jedinečné aplikace mohli podílet. Nejdřív jsme pro klienta vymysleli jméno aplikace, pak navrhli logo a vizuální styl včetně sady ikon a nakonec jsme se podíleli i na vzhledu samotné aplikace.

Taková čísla jinde nenajdete

Taková čísla jinde nenajdete

Banka CREDITAS od začátku září spustila novou kampaň "Taková čísla jinde nenajdete", kterou se chce profilovat jako specialista na zhodnocení úspor. Komunikační strategii i kreativní koncept vytvořilo Dynamo, které je zároveň autorem loga a vizuálního stylu banky. Dynamo mělo na starosti i launch této nové bankovní značky v roce 2017 a letos svou práci obhájilo ve výběrovém řízení. Nyní pokračuje jako hlavní partner banky pro komunikaci. Kampaň "Taková čísla jinde nenajdete" se odehrává ve světě velkých čísel, typických pro tuto značku. Kromě samotné výše úroků jsou čísla zajímavá právě svou nezaměnitelnou grafikou, speciálně vytvořenou jako součást vizuálního stylu a nyní převedenou do 3D. Roli reprezentanta banky získal Josef Pejchal, se kterým se klienti mohou setkat na televizních obrazovkách, na internetu i v pobočkách. Součástí kampaně je i microsite vetsivynos.cz, na které si každý může spočítat skutečný výnos při různých výších a délkách vkladu na různé spořicí produkty. Právě tzv. výnosová kalkulačka hraje důležitou roli v celé kampani. Tým Dynama ve složení Martin Holub, Jan Šlégr, Michal Richtr, Tomáš Zajac a Petra Švecová na přípravě kampaně spolupracoval s režisérem Štěpánem FOK Vodrážkou, produkcí Filmservice a postprodukčním studiem R.U.R. Dynamo touto kampaní pokračuje v nastoleném trendu, kdy svým klientům nabízí nejen vytvoření brandingu a vizuálního stylu, ale také fullservice při zajištění komunikačních kampaní.

Český volejbal představil novou vizuální identitu

Český volejbal představil novou vizuální identitu

Český volejbalový svaz (ČVS) je oficiálním představitelem českého volejbalu a uznávanou organizací v rámci Mezinárodní volejbalové federace (FIVB). Sdružuje pod sebou beach volejbal, mini volejbal a snow volejbal a je garantem rozvoje volejbalu na území ČR s téměr stoletou historií. V České republice se mu věnují desetitisíce hráčů všech herních úrovní i věkových kategorií. Impulz ke změně identity je součástí dlouhodobé vize a budoucí strategie a vzešel od nového předesedy ČVS Marka Pakosty, který zastává tuto funkci od r. 2017. Důvodem pro změnu loga a celé vizuální identity ČVS byla potřeba modernizovat podobu prezentace této organizace a představit český volejbal jako silný, sebevědomý sport s dlouhou historií a vizí do budoucna. Podstatnou součástí zadání bylo i grafické sjednocení podznaček pro extraligy, beach volejbal, snow volejbal a minivolejbal. Klíčová byla i změna názvu ve značce na “Český volejbal”, což naplňuje vizi prezentovat se více jako sport než svaz či federace. Klíčovými slovy pro změnu identity ČVS nebyla tradice, ale modernost a dynamika. Proto jsme se při vytváření nového loga Českého volejbalu záměrně vyhnuli pouhému faceliftu stávajícího symbolu štítu se zakomponovaným míčem, sítí a národní vlajkou. Naším cílem bylo vytvořit dynamický sportovní brand, který by naplňoval novou vizi Českého volejbalu. K tomuto účelu jsme navrhli symbol, jenž svou podobou reprezentuje základní atributy volejbalu, odkazuje na národní symboliku a zároveň funguje jako jednoduchá a rozlišitelná obrazová zkratka. Barevným variováním nového symbolu jsme dosáhli odlišení jednotlivých podznaček při zachování vizuální jednoty. Hlavním motivem nového loga je odražený volejbalový míč, který svou trajektorií vykresluje písmeno V. Odraz symbolizuje smeč a získaný bod. Písmeno V odkazuje na slova “volejbal” a “vítězství”. Zvolená barevnost posiluje vnímání Českého volejbalu jako zaštiťující národní organizace pro tento sport. Dynamika nové vizuální identity je podpořena asymetrií v symbolu, nakloněnou typografií, fotografiemi hráčů v typických pózách a červeno-modrými pruhy procházejícími napříč jednotlivými aplikacemi.