Pražské Quadriennale 2015
Pražské Quadriennale 2015
Největší světová přehlídka scénografie a divadelního prostoru.
Klient
Pražské Quadriennale scénografie a divadelního prostoru je největší světová akce, která zkoumá oblast scénografie v celé její šíři – od scénického umění, přes kostýmní, světelný a zvukový design až po nové scénografické přístupy. V Praze se koná už od roku 1967. Základním kamenem Pražského Quadriennale je mezinárodní výstava a prezentace účastníků z více než 70 zemí světa. Důležitou součástí akce jsou diskuze, dílny, přednášky a živá představení.
Zadání
Tvorba vizuálního stylu pro 13. ročník Quadriennale byla vypsána formou soutěže. Ústředním tématem festivalu byl Sdílený prostor s podtitulem Hudba, Počasí, Politika. Cílem bylo navrhnout výrazný, nepřehlédnutelný a svěží vizuál, který by dokázal přitáhnout pozornost domácího obyvatelstva a zaujmout mezinárodní publikum svým jedinečným designem a kreativním řešením.
Přístup
Z poměrně široce definovaného tématu jsme si vybrali pojem sdíleného prostoru. Chtěli jsme najít nějaký zástupný symbol – věc, se kterou by se dalo variabilně pracovat, a která by různá místa konání vizuálně propojila. Pojetí vizuálu mělo být zároveň velmi variabilní, neboť k propagaci akce je třeba využít nejrůznější aplikace a média – od digitálních až po tištěné, včetně motion designu. Naše představy nakonec nejlépe naplnil motiv židle.
Výsledek
Židli jsme vybrali jako symbol stability, usazení v čase a prostoru, zklidnění a soustředěného vnímání. Zároveň je to důležitý prostředek sdílení. Odkazuje k místům v hledišti, stejně jako k vybavení divadelní scény. Židle jako mezinárodně srozumitelný prvek se může pomyslně ocitnout v roli diváka či herce. Mimo tiskovin se modré židle objevovaly i fyzicky na místech konání festivalu a sloužily tak jako orientační body v centru Prahy i jako místo pro odpočinek v parných letních dnech.
Pražské Quadriennale 2015 navštívilo více než 180 tisíc návštěvníků. Návštěvnost se oproti minulému ročníku, kdy přišlo 50 tisíc lidí, více než ztrojnásobila.
Vizuální styl jsme aplikovali na kompletní komunikaci festivalu, modrá židle byla vidět všude.
Téměř roční spolupráce s PQ zahrnovala zpracování všech prezentačních materiálů, tiskovin, letáků, map, inzerce, bannerů, reklamních předmětů, navigačního a orientačního systému, programových brožur nebo obsáhlého katalogu. Nový responzivní design jsme navrhli také pro webové stránky.