Jedny oči nestačí!

Klient

Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest byl založen v roce 1993 nezávislou filmovou a televizní společností FEBIO Fera Feniče. Akce pořádaná zpočátku téměř bez finanční podpory, ale s o to větším nadšením, se během let proměnila ve významný mezinárodní filmový festival. Febiofest je primárně zaměřen na celovečerní snímky, nabízí divákům nejlepší filmy současné světové kinematografie, distribuční premiéry, retrospektivy a pocty filmovým osobnostem.

Zadání

V předchozích letech prošel festival několika proměnami a klient proto požadoval, aby Febiofest našel novou grafickou podobu a prezentoval se jako progresivní a atraktivní filmový festival převážně pro mladšího diváka. Výrazná a nezaměnitelná vizuální komunikace má zaujmout a zvýšit návštěvnost promítaných filmů a doprovodných akcí. V rámci jeho propagace by měl být nový vizuál ve městě osobitý a nepřehlédnutelný.

Přístup

Cílem bylo novým vizuálem Febiofestu navázat na základ, který vykrystalizoval během uplynulého čtvrtstoletí, a posunout ho směrem k dnešní realitě komerční komunikace. Jde v ní i nadále o obsah sdělení, ale stejně tak o jeho nepřehlédnutelnost ve veřejném prostoru. Hlavním tématem je prezentace bohatého festivalové menu – bude toho tolik, až vás bude přecházet zrak.

Výsledek

Ústředním motivem jsou černobílé portréty mladých diváků se dvěma páry očí. Jejich zdvojený zrak má svou neobvyklostí nejen přitáhnout pozornost k festivalu, ale zároveň vyjadřuje ústřední myšlenku: jedny oči nestačí. Vizuální styl respektuje pro festival typickou žluto-černo-bílou barevnost, která se promítá jak do výrazného, hypnoticky působícího grafického vzoru, tak do specificky deformované typografie. Samotné slovní znění názvu festivalu je nově doplněno i “čtyřokou” grafickou značkou, která bude Febiofest provázet při dalších ročnících.















Navrhli jsme a naprogramovali fotografický filtr pro Facebook, díky kterému si každý může svým telefonem udělat vlastní "čtyřokou" fotografii ve vizuálu Febiofestu.