Jsme specialisté na vizuální prezentaci a komunikaci.

Díky dlouholetým zkušenostem a unikátní metodologii práce jsme si vybudovali výjimečné postavení na českém trhu. K jednotlivým projektům přistupujeme komplexně. Spojujeme strategický přístup s kreativitou. Výsledky naší práce pomáhají klientům k jejich úspěchu.

Náš tým

Michal Richtr

managing director, new business

Jan Šlégr

senior graphic designer

David Polcar

graphic designer

Lukáš Lahoda

graphic designer

Zdeněk Šejdl

dtp

Martin Holub

creative director

Matej Lacko

senior graphic designer

Klára Plicová

graphic designer

Tomáš Zajac

web & graphic designer

Spolupracující

Grafický design

Rostislav Vaněk
Kristina Fišerová
Markéta Steinert
Vítek Škop
Daniel Korčák
Ondřej Zámiš
Helena Jiskrová
Michal Sloboda
Ondřej Zita
Pavla Nešverová
Marta Maštálková
Roman Černohous
Jana Drnková
Róbert Szabó
Lucia Blanáriková
Ondřej Jelínek
Martin Poláček
Alan Záruba
Libor Jelínek

Dtp, sazba

Lukáš Hájek
David Ryba
Matěj Kočka
Ondřej Nejedlý

Typografie

Tomáš Brousil
Radek Sidun
Vojtěch Říha

Produktový design

Jan Čapek
Rony Plesl

Programování, UX, animace, 3D

Arakis
B Digital
Tomáš Procházka
Mirek Jahoda
Jan Kokolia

Strategie, naming, texty, rešerše

Ladislav Báča
Pavel Štrob
Tomáš Mrkvička
Tomáš Belko
Lenka Belko
Tereza Vernerová Volná
Kateřina Přidalová
Filip Dědic
Edita Dvorská

Produkce, postprodukce

Filmservice
CashOnly
Studio Beep
Mojo

Fotografie

Marek Musil
Václav Jirásek
Filip Šlapal
Štěpán Hon
Martin Polák
Jan Ježek
Michal Linhart
w:u studio
BoysPlayNice

Architektura

A1 Architects
ADR
Olgoj Chorchoj
Ladislav Lábus

Tisková produkce

Ivan Prokop

a další (ilustrace, jazykové korektury, překlady, tisková realizace...)

Reference

Finance, bankovnictví, poradenství

Air Bank, APS Holding, ASPAR CZ, Banka CREDITAS, BM Management, Britanika, CONTIN, Corsum Group, Credium, GARRIS, Home Credit Group, L7 Group, J&T Finance Group, Natland Group, Naviga 4, PPF, RENOMIA, TSG Investments, Unicapital

Výroba, průmysl, energetika

BEST, Betonpres, GUMEX, Lumius, Moser Glass, NWR, OKD, Omnipol, Prim, Škoda Transportation, TechniStone, Veolia ČR, Vodárna Plzeň, X Energie

Gastronomie, pohostinství

Cantina Moderna, Crocodille, Dock House, Eurest, Green House Restaurant, Nejen Bistro, Pivovar Hostivar, Pivovar Trautenberk, Porto Café Restaurant, Rynek Pankrác, Spojovna, Stock Plzeň - Božkov

Obchod

Endorphin Republic, Italmec, Lékárna.cz, Luxury Brand Management, p.k.Solvent (Teta drogerie, Top drogerie, Solvent), Viabel

Telekomunikace, IT, digital

CZ.NIC, Richee, Sinfin, T-Mobile Czech Republic, Telefónica O2 Czech Republic

Doprava, logistika

AWT, CS Cargo, Helicar, L7 Group, Master Truck, Plzeňské městské dopravní podniky, Time Air, Q Park Měšice

Developerské projekty

Areál Zátiší (Rodop), Forum Karlín

Zdravotnictví

Canadian Medical, Centrum pohybové medicíny Pavla Koláře, Česká genetická banka, Clementas, Orthoprague

Státní správa

Asociace krajů ČR, Hlavní město Praha, Malá Úpa, Městská část Praha 5, Prague City Tourism, Prague Convention Bureau, Státní veterinární správa, Statutární město Plzeň, Uherské Hradiště

Vzdělávání, školství, věda

Akademie věd České republiky, Dynamic Sphere, Mendelova univerzita v Brně, Městská knihovna v Praze, Ústav filmu a audiovizuální kultury Masarykovy univerzity v Brně, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, WIN WIN

Sport, zábava

Aqua Palace Praha, Basketball Nymburk, BK Mladá Boleslav, Český florbal, Český volejbal, Golf Hostivař, International Floorball Federation, Jizerská 50, Primátorky, Raul, SkiResort Černá hora – Pec, Žijeme Londýnem

Média, vydavatelství

Arbor Vitae, Economia, Gallery, IHNED.cz, NEWTON Media

Hudba, film, divadlo, literatura

Ceny filmové akademie Český lev, Festival Pražské jaro, Festival Rudolfa Firkušného, Filmbox, Praha město literatury, Pražské Quadriennale, Rock for People, Zlín Film Festival

Galerie, muzea

Art Centrum Galerie 4, GUD – Galerie umění pro děti, Národní zemědělské muzeum, Technické muzeum v Brně

Výstavy

Antonín Horák 100 (Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně; CI.CZ), Ivan Lendl: Alfons Mucha (BigBoard), Radek Kratina 1928–1999 (GHMP), Judita na Kampě (Museum Kampa), Marylin (Prinz Prager Gallery), Petr Pastrňák – Bouře (Prinz Prager Gallery), Rozmarná léta Jiřího Menzela (Medialogue), Wintonovy vlaky / Winton's trains (Medialogue), Zářivý krystal – Bohumil Kubišta a české umění (Galerie výtvarných umění v Ostravě), Zrozeno v ohni (Medialogue)

Neziskové organizace

Aspen Institute Prague, Český červený kříž, SENSEN (konto Bariéry)

Ocenění

Zlato, Effie Awards Czech Republic 2015, Kategorie Služby (Teta Drogerie)

Zlato, Zlatý středník 2014, Nejlepší firemní periodikum v sektoru průmysl a strojírenství (Gumex, časopis Géčko)

Stříbro, ADC Creative Awards 2016, Kategorie Corporate Identity (Český florbal)

Bronz, Brand New, Kategorie Best Noted 2015 (Český florbal)

Bronz, Zlatý středník 2014, Nejlepší B2B časopis a noviny (Gumex, časopis Géčko)

Bronz, Zlatý středník 2013, Nejlepší firemní publikace v sektoru: Neziskový sektor a státní správa (Prague City Tourism, výroční zpráva)

Bronz, Zlatý středník 2009, Nejlepší B2B časopis (T–Mobile, časopis Professional)

Nominace, Czech Grand Design 2018, Kategorie Grafický designer roku (Mistrovství světa ve florbale 2018)

Nominace, Czech Grand Design 2013, Kategorie Grafický designer roku (Radek Kratina 1928–1999, Teta Drogerie)

Nominace, Czech Grand Design 2012, Kategorie Grafický designer roku (Rock for People, Zlín Film Festival)

Nominace, Czech Grand Design 2011, Kategorie Grafický designer roku (Praha město literatury)

Novinky

Sazka vsadila na Dynamo

Sazka vsadila na Dynamo

Tradiční loterijní společnost Sazka se postupně proměňuje v moderní zábavní společnost se širokou nabídkou papírových i digitálních loterií, losů a her. S tím stoupá i důležitost atraktivní prezentace nejen v masmédiích a POS, ale také na internetu, v mobilních aplikacích a na sociálních sítích. V roce 2020 Sazka spustila novou image kampaň se sloganem Nekonečný svět zábavy a současně s tím přikročila také k inovaci vizuální identity značky. Její součástí se stal systém emotikonů (“smíšků”), které do komunikace přinášejí výraznější prvky hravosti. Dynamo pro Sazku vyvinulo nejen designové řešení emotikonů, ale i scénáře pro jejich interakce a využití v motion aplikacích. Sazka tak bude v nejbližší době tři čtvrtiny české populace oslovovat nejen výší výher a širokým portfoliem herních a sázkových příležitostí, ale i veselejší tváří.  

Růst a stabilita v krystalicky čisté podobě

Růst a stabilita v krystalicky čisté podobě

Nová vizuální identita J&T Finance Group SE, silné bankovní skupiny, operující v Česku od roku 1998, doplňuje stávající logo. Má za úkol sjednotit prezentaci jednotlivých společností ve skupině a posílit její pozici na trhu privátního a investičního bankovnictví. Na základě diskusí o positioningu značky J&T a jejím žádoucím vnímání klienty i samotnými bankéři vznikl koncept, postavený na klíčové myšlence “Stability nelze dosáhnout setrvačností, ale jen díky neustálému pohybu.” Téma růstu a stability je ztvárněno pomocí krystalů různých tvarů, barev a složení. Jejich podoba vznikala ve 3D animačním softwaru Houdini. Zkušený motion grafik Zbyněk Krulich a grafický designér Mikuláš Macháček spolu s celým týmem Dynama pod vedením Jana Šlégra a Martina Holuba vytvořili pro každou společnost i celou skupinu specifický druh krystalu, který koresponduje s charakterem každé entity. Téma pohybu a růstu se projevuje i ve statických vizuálech díky systému grafických prvků, který je inspirován logem J&T a proporcemi jeho písma. Různé variace tohoto tzv. gridu dávají vizuálům jednotnou formu a dynamiku, napomohou diferenciaci uvnitř skupiny při současném budování společné image navenek. Nová korporátní identita J&T se uplatňuje od října 2020, mimo jiné i v souvislosti s přestěhováním celé skupiny do nové pražské centrály Rustonka.  

Jedny oči stále nestačí

Jedny oči stále nestačí

Letošní 27. ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest byl těsně před zahájením 13. března zrušen z důvodu šíření koronaviru. Místo původního termínu se nakonec koná od 18. září v Praze a následně v jednotlivých regionech. Slogan “Jedny oči nestačí” tak neplánovaně dostal ještě další význam, neboť veřejnost si celou kampaň mohla prohlédnout hned dvakrát. V návaznosti na předchozí ročník, který Dynamo vybavilo nejen novým “čtyřokým” logem a vizuálním stylem, ale především dlouhodobým komunikačním konceptem Jedny oči nestačí, se hlavním motivem stala opět divácká tvář - tentokrát pouze dívčí. Její pohled hypnoticky přitahuje pozornost díky přítomnosti dvou funkčních zornic v jednom oku. To je mimochodem skutečná, byť velmi vzácně se vyskytující oční vada (polykorie). Artově upravená černobílá fotografie je opět doplněna nepřehlédnutelnou typografií a charakteristickým laoutem. Vlnící se linky písma ve spojení s typickou žluto-černo-bílou barevností zajišťují okamžitou identifikovatelnost a nepřehlédnutelnost veškeré komunikace od venkovní reklamy přes elektronická média až po bohatou nabídku merchandisingu.  

Hostivar s novou tváří

Hostivar s novou tváří

Dvojice pražských akciových pivovarů Hostivar se za krátkou dobu od svého otevření (2013 a 2017) stala výraznou pivní a restaurační destinací v regionu Prahy 15. Kromě nabídky dobrého piva a jídla i vlastního pečiva pořádá koncerty a sportovní akce, dětská odpoledne, promítá filmy či přenosy ze sportovních akcí. Podporuje také místní zájmová sdružení a sportovní kluby. Dynamo pro Hostivar vytvořilo nejen nové logo a vizuální styl, ale i kompletní komunikační koncept, zastřešený sloganem Náš svět. Koncept pracuje s tématem sousedské pospolitosti, nahlížené optikou hostů, pro které se Hostivar stal domácím hřištěm, klubovnou i kulturákem. Pozvánkou do světa Hostivaru jsou autorské ilustrace Jana Vajdy, jehož originální výtvarný rukopis vtipně propojuje pivní kulturu s oblíbenými aktivitami místních obyvatel. “Koncept Náš svět posiluje hrdost nejen majitelů, ale i hostů a přátel pivovaru. Je dlouhodobou platformou, která spojuje místní obyvatele s přespolními, mladé se staršími, sportovce s intelektuály a občas dokonce i slávisty s klokany,” dodává kreativní ředitel Dynama Martin Holub. Na redesignu loga a vizuálního stylu tým grafiků Dynama pod vedením Jana Šlégra spolupracoval také s Mikulášem Macháčkem a Vojtou Říhou. Tučné verzálky nového logotypu jsou lépe čitelné a umožňují i využití samotné iniciály H nejen pro odlišení obou pivovarů (H1 a H2), ale především jako symbolu značky. H se stává tagem, podpisem a zároveň prostorem, do kterého se promítá celý svět Hostivaru.  

CZ.BASKETBALL: Budoucnost je v koši

CZ.BASKETBALL: Budoucnost je v koši

V pátek 31. července byl v Mariánských Lázních na závěr slavnostního vyhlašování ankety Basketbalista roku 2020 představen i nový vizuální styl pro český basketbal z dílny Dynama. Cílem nové vizuální identity českého basketbalu je podpořit jeho vnímání jako životního stylu spíše než jen sportovní hry, zhodnotit popularitu, kterou přinesly nedávné úspěchy reprezentačních celků, a přitáhnout k basketbalu další fanoušky i mládež. Základem nové identity značky je logo s centrálním motivem míče, jehož stylizace spojuje několik významů. Obroučka a zároveň symbol spinu, rotace znázorňuje dynamiku hry i propadnutí míče košem při přesné střele, zatímco nakloněná osa míče odkazuje na svět, který se točí kolem basketbalu. Motiv je doplněn charakteristickou typografií, která se uplatňuje nejen ve značce, ale i ve všech komunikačních materiálech. Graficky ucelený a účelný systém podznaček, navázaný na základní značku CZ.BASKETBALL, bezproblémově sjednocuje různorodé aktivity na všech úrovních od reprezentace přes nejvyšší ligové soutěže a 3x3 až po výchovu mládeže. Celou strukturu doplňuje lifestylová značka CZBSKT, jejíž potenciál se naplno projeví především v merchandisingu. Nová značka CZ.BASKETBALL, která je zároveň internetovou doménou, svou kreativitou, sebevědomím a odvahou jít vlastní cestou skvěle vystihuje charakter hry. Všem dává jasný signál, že český basketbal jde s dobou, které vládnou elektronická média a základem efektivní komunikace je kvalitní vizuální prezentace.  

Ham Factory 1897: vizuální identita bývalé továrny

Ham Factory 1897: vizuální identita bývalé továrny

Ham Factory 1897 je moderní multifunkční prostor v centru Holešovic, který vznikl citlivou rekonstrukcí továrny na výrobu původní Pražské šunky. Areál Osadní 35 inspirativním a moderním způsobem propojuje architekturu, atmosféru místa a široké spektrum aktivit. Jednotlivé části objektu slouží jako byty, kanceláře, obchodní prostory, jedno křídlo je vyhrazeno pro vysokoškolskou kolej. Kromě kavárny či obchodu s designovým nábytkem tu našlo sídlo i Dynamo. V novém logu je typografické zpracování názvu Ham Factory 1897 doplněno siluetou znázorňující továrnu s typickým komínem. Tento prvek dává unikátní charakter celému vizuálnímu stylu. Pohledem z různých stran a úhlů na imaginární maketu objektu vznikla řada siluet, dynamicky doplňujících základní verzi loga. Součástí kompletního brandingu celého komplexu byla i tvorba nového webu hamfactory.cz. V rámci rozvoje celé lokality se nyní připravuje rekonstrukce sousedního objektu Osadní 33, který Ham Factory 1897 významným způsobem rozšíří a doplní o další funkce, jako restaurace a obnovení tradiční výroby Pražské šunky podle originální receptury. Proto je náš koncept vizuální identity otevřeným systémem, na který může navazovat i branding a packaging produktů nebo komunikční kampaň.  

Ezpada dostala vizuální identitu pro 21. století

Ezpada dostala vizuální identitu pro 21. století

Švýcarsko-česká společnost Ezpada, obchodující s komoditami po celém světě, oslavila v nedávné době zásadní úspěch. Stala se plnohodnotným členem newyorské akciové burzy Nasdaq. Prezentace nového loga společnosti na ikonickém místě na Times Square bylo vyvrcholením procesu změny celkové prezentace a komunikace spolu s kompletním rebrandingem. Dosavadní charakter prezentace neodpovídal významu a postavení společnosti Ezpada, která nebyla vnímána jako silný hráč a lídr trhu. Bylo třeba posílit image firmy adekvátními moderními výrazovými prostředky. Základním symbolem nového loga byl zvolen motiv zeměkoule s protisměrnými šipkami kroužícími kolem jako vyjádření globálního působení společnosti i ztvárnění podstaty tradingového podnikání. Typografie a barevnost navazuje sice na původní logo, obojí však prošlo značnou modernizací. Abeceda Sharp Sans vyhovuje svou kresbou dnešním požadavkům pro použití v digitálním světě i tištěných formátech. Výrazným prvkem nového vizuálního stylu je tzv. focus, který svým kruhovým tvarem koresponduje s logem a symbolizuje schopnost Ezpady detailně se zaměřit na specifické trhy, příležitosti a komodity. Dynamo zpracovalo zcela nový web, který strukturou, informačním obsahem i celkovým řešením odpovídá významu a postavení firmy jako respektovanému obchodnímu partneru i perspektivnímu zaměstnavateli. Ezpada tak podpořila svou vizi další expanze  

27. Český lev. Do třetice všeho dobrého.

27. Český lev. Do třetice všeho dobrého.

Již třetí rok v řadě stojí Dynamo za návrhem vizuální podoby prestižních filmových cen Český lev. Oproti předchozím ročníkům letos vznikl úplně nový vizuální styl. Při hledání originálního konceptu jsme se rozhodli prozkoumat étos české lidové kultury a jeho nejčastější projev - zobrazení idealizovaného venkovského života. Tento příměr k české kinematografii nám přišel příhodný a při dalším prozkoumávání tématu nás inspiroval tradiční cibulák s modro-bílým dekorem. Náš senior graphic designer Jan Šlégr k tomu za sebe podotkl: „Vytváření vizuálního stylu pro Českého lva je vždy pocta a zároveň slušná výzva. Letos jsme zapátrali hlouběji v kořenech. Inspirovali jsme idealizovanou představou venkova i tím, co se za posledních 150 let stalo typickým designovým prvkem většiny domácností. Vzpomněli jsme si na poličky v kuchyních našeho dětství a spojili Českého lva s legendárním cibulákem. Toto propojení je poměrně překvapivé a výrazné osvěžení komunikace celého ročníku.” Náš nový vizuální styl se propsal jak do komunikace soutěže v tisku a OOH, tak do televizích upoutávek. Rovněž jsme navrhli krátké animace, které divákům představují oceňované kategorie. Ty můžete vidět v přímém přenosu České televize během slavnostního galavečera. Předávání Českých lvů, výročních cen České filmové a televizní akademie, letos proběhne 7. března 2020 v pražském Rudolfinu.