Sportega

Rok: 2020-22


Sportega

Rok: 2020-22


SportObchod.cz si ke svým 20. narozeninám nadělil radikální rebranding od týmu Dynama. Jeho základem se stal nový název Sportega, pod kterým byla firma aktivní již v Německu, Rakousku i Švýcarsku.

Chci se dozvědět víc



Logo doprovázejí grafické prvky ve stylu doodles. Tyto ručně tvořené ikony nebo patterny dodávají vizuálnímu stylu nejen dynamiku, ale i hravost a spontánnost, jaká patří k radosti z pohybu a sportování na všech úrovních.



Značka sportovních nadšenců

Klient

On-line prodejce sportovních potřeb SportObchod.cz (nyní působící pod názvem Sportega) vznikl v roce 2002 jako smělý plán skupinky studentů, kteří chtěli prodávat sportovní vybavení po internetu. Zakladatelům prošel rukama téměř každý produkt. A právě díky tomu byli schopni zájemcům nabídnout jedinečný zákaznický servis, ať už se jednalo o pomoc s výběrem vhodné velikosti či typu vybavení nebo rady ohledně správného používání či údržby. Dnes je ze studentského snu, který začínal se skromným skladem v rozkládací posteli, jeden z největších internetových obchodů se sportovním vybavením ve Střední Evropě.

Zadání

SportObchod.cz si v roce 2022 ke svým 20. narozeninám nadělil radikální rebranding od týmu Dynama. Jeho základem se stal nový název Sportega, pod kterým byla firma aktivní již v Německu, Rakousku i Švýcarsku, zatímco v Česku a na Slovensku značka stále vystupovala pod zcela neglobálním názvem SportObchod.cz.
Hlavním cílem se nám tak stalo sjednocení aktivit obchodu ve všech zemích pod jedno logo a změna vnímání z komoditního eshopu na prestižní evropskou značku. To vše za účelem podpoření plánu další expanze společnosti.

Přístup

Stanovili jsme strategii definovanou klíčovými slovy jako je autenticita, zkušenost, zážitek, inspirace a inovativnost. Na základě našich zjištění a zpětné vazby od klienta jsme následně vytvořili také příběh značky. Ten byl podpořen sloganem — “Sport is as real as we are”, který celý rebranding zastřešuje. Nezbytnou součástí příběhu značky jsou hlavně reální zákazníci, reální lidé, reální sportovci, jejich výkony, zkušenosti, zážitky, dřina, pot, únava i nadšení.

Výsledek

V centru nové vizuální identity je logotyp, vytvořený z písma Atyp od českého typografa Tomáše Brousila. Logo doprovázejí různé tagliny a podtituly a především grafické prvky ve stylu doodles. Tyto ručně tvořené ikony nebo patterny dodávají vizuálnímu stylu nejen dynamiku, ale i hravost a spontánnost, jaká patří k radosti z pohybu a sportování na všech úrovních.
Celý vizuální styl využívá kombinace tří základních barev — podkladové Dark Blue a dvou doplňkových barev Summer Yellow a Winter Cyan, které jsou inspirované letní a zimní sportovní sezónou.