Moser prochází největší proměnou ve své historii

Karlovarská sklárna Moser je jednou z posledních manufaktur, která se zabývá výhradně ruční výrobou bezolovnatého křišťálu. Zdejší mistři skláři navazují na unikátní, více než 160-letou tradici foukání, broušení, rytí a dalších způsobů zdobení, jaké dnes nemají ve světě obdoby a předávají se jen z generace na generaci.

Po převzetí sklárny novými majiteli Dynamo dostalo na starost kompletní repositioning značky Moser včetně vytvoření nové vizuální identity i komunikační strategie. Zásadním cílem je posun vnímání od jednoho z výrobců českého skla ke globálně úspěšnému tvůrci luxusního křišťálového zboží a dekorací. Většina karlovarské produkce totiž nachází své obdivovatele ve světových metropolích, královských palácích a rezidencích filmových či hudebních hvězd.

“V první fázi jsme po strategických workshopech s akcionáři definovali klíčový příběh značky a formulovali dlouhodobý komunikační koncept The Art of Impossible, doplněný o linku It’s a matter of taste, zastřešující produkci nápojových kolekcí,” vysvětluje kreativní ředitel Martin Holub.

V detailní studii redesignu značky jsme otestovali možné cesty úprav loga Moser – od lehkého faceliftu až po zcela nové řešení. Zvolená “zlatá střední cesta” citlivě reflektuje tradici rukodělného mistrovství sklářů, zároveň ale má mnohem sebevědomější a ambicióznější výraz. Kromě samotné slovní značky, vyvinuté ve spolupráci s předním českým typografem Tomášem Brousilem, je důležitou součástí nového loga také symbol zdvojené litery M, inspirovaný originální kresbou Leo Mosera, nalezenou v rodinné pozůstalosti. “Dvojité M odkazuje na původní název obce Dvory, kde sklárna stojí – Moser Meierhöfen. Moderně upravený monogram jsme doplnili o rok založení sklárny a domicil Karlsbad v německé podobě, tak byly tehdy Karlovy Vary známy”, popisuje vznik symbolu designér Libor Jelínek.

Kompletní responzivní řadu nového loga doplňuje i propracovaný systém vizuální identity, který se postupně propisuje do všech výstupů sklárny – od katalogů a dalších firemních tiskovin přes obaly a novou tvář prodejních galerií po web a tištěnou i digitální komunikaci. Použité grafické prvky odkazují na produkty sklárny a na mistrovství v nich obsažené: precizní tvarování, špičkový brus a uměleckou inspiraci. Barevná škála černé, šedé, bílé a champagne svou elegancí podporuje image luxusní značky.

Moser tak zahájil zcela novou etapu své bohaté historie. Jedním z nových ambasadorů se nikoli náhodou stala světová topmodelka a karlovarská rodačka Hana Soukupová. I její tvář bude v několika příštích letech symbolem proměny tradiční luxusní značky.










My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.