Teta drogerie

Teta drogerie
Největší rebranding v Česku zvýšil tržby o 30 %.
Klient
Řetězec drogerií Teta provozuje česká společnost p.k. Solvent, která od roku 1992 působí na velkoobchodním a maloobchodním trhu. Zpočátku měla prodejny v menších městech, v roce 2012 se vedení firmy rozhodlo pro další rozvoj vlastní maloobchodní sítě. Ta dnes čítá více než 800 vlastních a franšízových prodejen. Expanze začala koupí sítě prodejen Schlecker ve velkých městech. Původní zastaralá značka Teta drogerie nemohla obstát v novém konkurenčním prostředí a tak společnost logicky přistoupila k rebrandingu.
Zadání
Byli jsme vyzváni do uzavřeného výběrového řízení. Nová značka a vizuální styl Teta drogerie měla společně s novým konceptem prodejen posílit pozici na trhu, měla být přitažlivá pro současné zákaznice i širší cílovou skupinu. Celkově šlo o zvýšení úrovně prodeje a zpříjemnění nákupu.
Přístup
Klíčové bylo pochopit chování cílové skupiny s důrazem na ženskou klientelu. Hlavní strategií rebrandingu mělo být navození příjemného zážitku z nakupování. Značka a vizuální identita měla být nepřehlédnutelná a lákavá už na ulici. V tomto smyslu hrají významnou roli barvy. Hledali jsme jasné, pozitivně působící odstíny, které by stimulovaly nakupování a zároveň odlišili vizuální identitu Tety od konkurence. Naše návrhy prošly důkladným kvalitativním i kvantitativním testováním u cílové skupiny.
Výsledek
Základ vizuální identity tvoří výrazná značka složená ze čtyř překrývajících se lístků, které dohromady tvoří květ. Evokují svěžest a vůni přírody a zároveň připomínají vzorník, či vějíř barev. Značka komunikuje pestrost nabídky prodejen, jasné barvy působí pozitivně. Motiv se opakuje na podkladových plochách a dvě barevná provedení odlišují sortiment drogerie od kosmetiky. Oblé tvary a písmo přibližují vizuální styl ženské klientele. Podíleli jsme se na první vlně implementace a navrhli řadu aplikací – od tiskovin až po grafické řešení exteriéru a interiéru prodejny.






„Nový vizuální styl nám významně pomohl realizovat vizi našeho dalšího fungování a expanze.“
— David Vejtruba, ředitel marketingu p.k.Solvent





Po změně designu přilákaly prodejny mnoho nových zákazníků. Ti se na tržbách podílejí více než 10 %.





V nových prodejnách Teta drogerie vzrostly tržby v průměru o 30 % a obrat společnosti činí téměř 6 miliard Kč.




