Expanze s novým designem

Klient

SUPER ZOO je součástí koncernu Plaček Group, který je přes dvacet let klíčovým hráčem na trhu s chovatelskými potřebami ve střední Evropě. V České republice se nachází přes 60 prodejen SUPER ZOO v tzv. retail parcích, které nabízejí bohatý sortiment pro chov domácích mazlíčků, včetně prodeje živých zvířat. Pod značku SUPER ZOO patří i vlastní e-shop. Plaček Group se soustřeďuje také na vývoj vlastních produktů/značek jako jsou krmiva Ontario, Magic Cat, Dog Fantasy, které reagují na nejnovější výzkum a trendy v oblasti výživy a potřeb domácích zvířat. Tyto privátní značky jsou nabízeny v prodejnách SUPER ZOO v České republice i ve vlastních sítí obchodů v zahraničí.

Zadání

V roce 2018 se klient se na nás obrátil s požadavkem redesignu značky SUPER ZOO. Špatné grafické provedení loga a vizuální komunikace působily diskontním dojmem a vzbuzovaly dojem laciného obchodu.. Klienti nakupovali v SUPER ZOO primárně z důvodu dostupnosti prodejen a snadného parkování ne jako v místě první volby. Plaček Group chtěl vybudovat ze SUPER ZOO silný a úspešný brand, plánoval další expanzi a otevírání velkoformátových prodejen SUPER ZOO se měla prezentovat jako úspěšná a silná značka, kterou zákazníci znají a vědomě volí v prvé řadě kvůli kvalitě produktů za dobré ceny, neobvyklé šíři sortimentu a zákaznické podpoře jak v kamenném obchodě tak na e-shopu.

Přístup

Majitel si nepřál úplnou změnu a revoluci v prezentaci. Chtěl navazovat na stávající znalost se značkou a prodejnami. Naše strategie vycházela z potřeb definovaných v klíčových slovech jako jsou emoce, kvalita, poradenství, šíře sortimentu a dobrá cena. V prvé řadě bylo třeba odstranit nedostatky současného loga, které působí jako diskont a navrhnout moderní nový vizuální styl podporující vizi firmy stát se jedničkou v daném segmentu. Bylo třeba redesignovat stávající logo a definovat nově prvky jednotného vizuálního styl, který se propíše do designu prodejen, e-shopu a celkové komunikace.

Výsledek

Inovovali jsme typickou barevnost SUPER ZOO o hnědou barvu a logo typograficky upravili. Namísto ostrého nápisu ve čtverci jsme zvolili měkčí písmo s oblými křivkami, které se dále propisuje do celého vizuálního stylu. Jeho charakteristickou součástí je kromě barev i grafický motiv zvířecí tlapky, který vytváří pozitivní asociace a řadí značku do daného segmentu. V rámci vizuálního stylu SUPER ZOO jsme nově definovali roli fotografií zvířat a barevnosti pro segmentaci nabídky a sortimentu v prodejnách i eshopu. Implementaci nového vizuálního stylu v síti prodejen SUPER ZOO realizovala společnost MORIS design. Ta navrhla nové dispoziční uspořádání, vytvořila nový interiérový design a postupně rebranduje původní prodejny a realizuje na klíč nové velkoformátové prodejny.