V roce 2022 se společnost Sazka začala postupně modernizovat a přecházet na digitální platformy. Dynamo proto navrhlo sjednocení korporátní identity mateřské značky a podznaček, jehož součástí je i facelift loga.

Chci se dozvědět víc


Nový wordmark a písmo Sazka Sans od Vojtěcha Říhy




Sazka vsadila na Dynamo

Klient

Společnost Sazka je česká sázková kancelář, která se na domácí půdě může pyšnit pozicí lídra v oblasti loterií a také titulem nejstarší loterijní společnosti v ČR. Distribuční síť společnosti Sazka zahrnuje více než 10 500 prodejních míst a mezi její nejúspěšnější značky patří Sportka, Eurojackpot, Šťastných 10, Keno a SAZKA Bet. Sazka je mimo jiné také součástí mezinárodního holdingu Allwyn, který provozuje loterie a sportovní sázky i ve čtyřech dalších evropských zemích, konkrétně v Rakousku, Řecku, Itálii a na Kypru.

Zadání

Společnost Sazka nás kontaktovala již v roce 2019 se zadáním, které vyžadovalo dlouhodobější spolupráci. Šlo o celou řadu provázaných úkolů: modernizaci masterbrandu Sazka, zjednodušení současné brand architektury, posílení zábavnosti ve vnímání značky. Hlavním cílem bylo značku omladit a lépe ji adaptovat pro online prostředí, a to vše za udržení její poznatelnosti a kontinuity.

Přístup

Facelift vizuální identity společnosti Sazka jsme se rozhodli provést v několika promyšlených fázích, tak aby zákazníci změny téměř nepostřehli. Pro mother brand i celou architekturu subbrandů jsme se pak drželi základního pravidla dobrého designu: Dokonalost se nedosahuje přidáváním elementů, ale naopak jejich redukcí na nezbytné minimum.

Výsledek

V první fázi jsme se zaměřili na základní pilíř identity Sazka, kterým je žlutá koule se zelenomodrým symbolem S. Ten se nyní pojí s wordmarkem vysázeným novým písmem Sazka Sans od Vojtěcha Říhy. To svými elegantními proporcemi s větší světlostí dává Sazce přívětivější charakter.

Následně jsme se zaměřili na sjednocení, modernizaci a celkové zjednodušení systému označování všech loterií, losů, her i sportovních sázek a e-sportu. Těmto úpravám se nevyhnuly ani další služby a produkty včetně telefonního operátora SAZKAmobil. V rámci nové identity jsou také nastavena pravidla pro vytváření dalších podznaček. V některých případech je ale záměrně zdůrazněna kontinuita s dosavadní podobou, což je patrné nejvíce u Sportky, která je dlouhodobě tahounem celého portfolia.

Hravým doplňkem identity jsou charaktery tzv. smíšků, se kterými se pojí také nový claim Sazky “někonečný svět zábavy”. Je to právě tahle banda žluťásků, která nás tímto novým světem provází a podobně jako třeba mimoňové ve známé filmové sérii vnášejí do vizuálního stylu Sazky pořádnou porci radosti, optimismu a humoru. Hlavní roli hrají nejen ve statických vizuálech, ale hlavně v animacích a videu. Pomáhají tak značce získávat sympatie v místech prodeje, na webu, v korporátních materiálech i na dárkových předmětech a také v interní komunikaci.