Hudba, fanoušci, léto, zábava...

Klient

Několikadenní hudební festival Rock for People je díky své mnohaleté historii, zvučným jménům interpretů a vysoké divácké návštěvnosti je jedním z největších festivalů v Česku. Pravidelně zde vystupuje okolo 200 účinkujících a počet návštěvníků se pohybuje nad hranicí 30 tisíc. Původně se akce konala v Českém Brodě, od roku 2007 je domovským městem festivalu Hradec Králové.

Zadání

Původní vizuální podoba festivalu již neodpovídala velikosti a prestiži akce ani současným trendům. Proto se pořadatelé v roce 2011 rozhodli pro celkovou změnu prezentace a komunikace. Rock for People už není jen pro rockery a úzkou cílovou skupinu. Jedná se o multižánrový festival plný hudby a bohatého doprovodného programu s ambicí zaujmout fanoušky různých generací. Cílem inovací tedy bylo adekvátně vystihnout podstatu festivalu jako místa setkávání, přilákat nové návštěvníky a účelně aplikovat vizuální styl v samotném areálu.

Přístup

Vypracovali jsme přehled současného stavu vizuální prezentace Rock for People a připravili rozsáhlou rešerši ostatních festivalů v České republice a v Evropě. Na základě výzkumu mezi návštěvníky, který pro organizátory zpracovala agentura Perfect Crowd, byla definována klíčová slova jako fanouškovství, adrenalin, léto a zábava. Mnohem zásadnější než motiv hudby se ukázal motiv sdílení zážitků a emocí.

Výsledek

Nový vizuální styl festivalu je postaven na stylizovaných postavičkách festivalových fanoušků. Výrazná, pozitivní a hravá grafika nabídla široké spektrum kombinací figur, které vyjadřují nejrůznější potřeby, zážitky a očekávání spojená s tímto festivalem. S grafikou se pohodlně pracuje v nejrůznějších aplikacích jako je web, reklamní předměty, plakáty nebo označení areálu. Nový design Rock for People se velmi rychle ujal a pořadatelé se rozhodli s ním dál pracovat. Modulární koncept funguje jako otevřený systém a proto nám umožňuje každoročně připravit další varianty původního konceptu.

"Ohlasy na novou grafiku festivalu jsou pozitivní a jak se ukazuje, nastavený styl je velmi flexibilní a nabízí i nadále možnosti dalšího vývoje."

— Michal Thomes, hlavní pořadatel a ekonom, Rock for People

Z panáčků se stala kultovní záležitost. Postavičky u návštěvníků vzbuzují pocit pospolitosti, možnost identifikovat se s konkrétní stylizovanou postavou a vyjádřit svou osobitost.

Nový design umožnil rozšířit nabídku festivalových propagačních předmětů. Už v prvním roce používání nového designu vzrostl prodej merchandisingu o 50 %.

Před rebrandingem měl festival na Facebooku 21 tisíc fanoušků. Dnes je jich více než 100 tisíc.

Za projekt jsme byli nominováni na cenu Czech Grand Design 2012 v kategorii grafický designér roku.