Jsme specialisté na redesign loga a vizuální identity

Dynamo design vytvořilo novou vizuální identitu pro celou řadu renomovaných i začínajících značek. Nabízíme jak tvorbu nových log, tak úpravy stávajících značek, vždy v souvislosti s firemním vizuálním stylem. Ve většině případů je optimálním řešením tzv. studie redesignu, během které dokážeme identifikovat nejvhodnější přístup k inovaci loga a celé korporátní identity. Naše metodologie zaručuje, že klient dostane řešení, které nejvíce odpovídá jeho vizi, ambicím, postavení na trhu apod. Může jít o kompletní rebranding, redesign nebo jen refresh vizuální identity. V návaznosti na zvolené řešení připravujeme i prezentační a komunikační materiály, mediální kampaně či on-line prezentace. Zásadní je, že kreativita jde vždy ruku v ruce se strategickým pohledem na zadání.



Co je rebranding?

Rebranding je strategické rozhodnutí, na jehož základě se kompletně mění identita značky včetně názvu a loga. Jedná se o zásadní moment v životě firmy, často spojený s ambicí proniknout na nové trhy, fúzí či akvizicí. Vytvoření nové identity vyžaduje pečlivou přípravu a definování osobnosti značky, jejích hodnot a očekávaného přínosu pro zákazníky.
Příklady: Basketball.cz, Český volejbal, Český florbal

Co je redesign?

Redesign je výraznější úpravou značky, která do určité míry zachovává souvislost se stávající identitou. Název se nemění, častá je snaha o návaznost na symbol či jiný významový nebo vizuální prvek, pokud se ukáže, že má svou hodnotu. Typické jsou výrazné změny výtvarné stylizace, typografie a barevnosti. Vždy je žádoucí nové logo doplnit i novým firemním vizuálním a komunikačním stylem. Na tom je efektivita redesignu do značné míry závislá.
Příklady: Omnipol, SYNER, Moser, Ezpada, Super zoo

Co je refresh?

Refresh loga, někdy také označovaný jako facelift, znamená jeho aktualizaci, nejčastěji z důvodu vlastní vizuální zastaralosti či akcelerace trhu a inovací konkurence. Nejčastěji se jedná o změnu stylizace, úpravu barevnosti či upgrade typografie. Základ vizuální identity ale zůstává stejný. Často se jedná o vícefázový proces, kdy se několika postupnými kroky docílí podobného efektu jako v případě redesignu, jen v delším časovém horizontu.
Příklady: Škoda, Economia, Best, AV ČR, FebioFest




Český původ, tradice, poctivost

Podtitulek

Družstevní záložna CREDITAS, která úspěšně působila na českém trhu již od roku 1996, vstoupila na trh na začátku roku 2017 v nové podobě jako Banka CREDITAS. V souvislosti s transformací záložny na banku vznikla i potřeba rebrandingu, který by adekvátním způsobem podpořil proměnu společnosti ve stabilní a důvěryhodnou bankovní instituci.

Více o projektu


Nová tvář i prostředí

Zážitek pro páníčky a mazlíčky

Maloobchodní síť chovatelských potřeb Super zoo se za pomoci nového loga, vizuální identity a in-store designu rozhodla vykročit vstříc svým zákazníkům a představit jim všední nákupy na kamenných prodejnách jako příjemnou činnost, kterou budou chtít opakovat. Tato nová vizuální prezentace a redesign prodejen významně podpořili expanzi Super zoo. Celkový počet prodejen Super zoo v Česku tak stoupl na 130 a tržby značky se navýšily o 27 %.

Více o projektu


V hlavní roli syneroglyfy

Vizuální stavebnice pro stavební společnost SYNER

Stavebně inženýrská společnost postavená na principech rodinné firmy za 30 let své existence vyrostla do jednoho z největších hráčů na trhu. Má na kontě téměř 700 staveb v Česku i v zahraničí. Cílem redesignu bylo modernizovat celou vizuální identitu i samotné logo, zatraktivnit prezentaci značky a sjednotit komunikaci holdingu SYNER Group. Podmínkou bylo zachování určité návaznosti na původní značku, především pokud jde o barevnost.

Více o projektu


Odvaha vzít to na sebe

Český basketbal nemluví jen česky

Jak by měla vypadat komunikační značka a vizuální styl národní basketbalové federace, která chce těžit z úspěchů na reprezentační i klubové úrovni? Jak vyjádřit charakter, který dává vyniknout individualitám, schopným pracovat pro tým? Jak vystihnout inteligenci, kreativitu, sebevědomí a další vlastnosti, které mění sport na životní styl?

Více o projektu


Tetě to sluší!

Lépe vypadat, lépe prodávat

Řetězec drogerií Teta po dvaceti letech téměř diskontní prezentace nastartoval k mohutné expanzi maloobchodní sítě. Klíčem bylo omlazení značky a navození příjemného zážitku z nakupování. Nové řešení, založené na žensky citlivé harmonii barev, tvarů a písma, umožnilo jasné odlišení od konkurence a po implementaci do exteriérů i interiérů prodejen přineslo okamžitě skokový nárůst obratu o více než 30%

Více o projektu


Sebevědomý sport s vizí do budoucna

V - Volejbal - Vítězství

Český volejbalový svaz (ČVS), který je již téměř sto let garantem rozvoje volejbalu na území ČR, se v roce 2018 představil pod novým názvem Český volejbal a s novým dynamickým logem i vizuální identitou. Hlavním důvodem redesignu byla potřeba sjednotit a modernizovat podobu prezentace českého volejbalu a vstoupit tak do podvědomí veřejnosti jako barevný, dynamický a přátelský sport.

Více o projektu


Inovace a lidský přístup na prvním místě

Symbol úsměvu / Je libo smajlíka? / Důvod k úsměvu

Společnost Home Credit byla založena v roce 1997 a zpočátku poskytovala výhradně úvěry na nákup spotřební elektroniky. Postupem času se z malé firmy z Hustopečí stal jeden z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. V roce 2017, k oslavě 20 let fungování, se společnost rozhodla změnit vizáž, aby tak efektivně komunikovala svou vnitřní proměnu, novou filozofii a zároveň tak posílila vztahy se zákazníky.

Více o projektu


Symbol s mnoha významy

Zdraví nás baví

Společnost Lékárna.cz vznikla v roce 1999 jako informační portál o lécích a jen o pár let později se stala také prvním e-shopem svého druhu ve střední evropě. V roce 2017 se firma rozhodla updatovat svou značku i web, aby tak podpořila svou pozici lídra na trhu. V novém logu je typografický název doplněn o kříž, který je odjakživa tradičním znakem lékařů a lékáren, ovšem díky originálnímu provedení v sobě tato stylizace skrývá ještě řadu dalších významů spojených se zdravím.

Více o projektu


TBD

Citlivá evoluce

Ačkoliv byla česká sklárna Moser mezi zákazníky vždy považována za jednu z nejlepších, cíl dominovat světový trh společnost motivovala k rebrandingu.

Více o projektu


Lorem Ipsum is simply dummy

Text of the printing and typesetting industry

Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Více o projektu


Lorem Ipsum is simply dummy

Text of the printing and typesetting industry
Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Více o projektu


Lorem Ipsum is simply dummy

Text of the printing and typesetting industry
Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Více o projektu


Lorem Ipsum is simply dummy

Text of the printing and typesetting industry
Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Více o projektu




Kdy je správný čas na změnu loga a vizuální identity?

1. Podnikání se rozšířilo nebo změnilo

Pokud společnost obohatí svou nabídku o nové produkty či služby nebo se chystá dobýt nový trh. Příkladem může být záložna CREDITAS, která po získání bankovní licence vstoupila na trh jako Banka CREDITAS.

Více o projektu

2. Vize firmy se změnila

Proměna nabídky obvykle souvisí s přirozeným vývojem značky. Jakmile firma dospěje ke změně své vize, měla by se projevit i ve vizuální identitě. Společnost Home Credit takto opustila staré logo s motivem lednice, kterým odkazovala na obvyklý účel spotřebitelského úvěru, a nahradila ho typografickým logem se stylizovaným prvkem úsměvu, který lépe komunikuje orientaci na zákazníka, snadnost a rychlost vyřízení půjčky.
Více o projektu

3. Fúze nebo akvizice

Čerstvě sloučeným firmám může nová identita značky dát nejen novou tvář pro zákazníky či veřejnost, ale je také nástrojem k nastolení nové firemní kultury a struktury. V takové situaci se ocitl třeba holding Česká zbrojovka Group, který se po akvizici legendárního amerického Coltu rozhodl vepsat získanou značku přímo do svého nového názvu Colt CZ Group.
Více o projektu

4. Oslovení nové cílové skupiny

Pokud společnost rozšiřuje své podnikání a chce oslovit nové zákaznické skupiny, jde primárně o komunikační strategii. Někdy to ale nestačí, aby změna byla věrohodná. Pro řetězec drogerií Teta bylo omlazení značky klíčové nejen kvůli oslovení mladší generace, ale i odlišení od konkurence. Implementace nové vizuální identity společnosti vynesla skokový nárůst obratu o více než 30%.
Více o projektu

5. Nová konkurence

V některých oborech nastává období, kdy se konkurenční výhody stírají, na trhu přibývají noví hráči, klesají obchodní marže. Ne vždy lze bojovat o zákazníky jen produktovou nabídkou nebo cenou. Rozvojové strategie je výhodné ve správné chvíli podpořit i redesignem značky. To se vyplatilo např. prvnímu on-line farmaceutickému obchodu Lékárna.cz, který po modernizaci své identity upevnil své postavení na vysoce konkurenčním trhu.
Více o projektu

6. Zastaralost vizuální identity

Některé značky se pyšní dlouhou a bohatou tradicí, ale často přitom s sebou jako závaží vláčejí identitu, která již neodpovídá postavení společnosti na trhu ani dnešním estetickým či technologickým měřítkům. Grafický design se přitom může stát jedním z rozhodujících faktorů, které vytvářejí nejen povědomost, ale i pozitivní vztah ke značce, potažmo loajalitu. Zásadní je také funkčnost ve světě digitálních médií a mobilních zařízení. Pro radikální modernizaci se tak po více než 80 letech od založení rozhodla např. společnost Omnipol, již po 25 letech k podobnému kroku sáhly firmy jako Syner či Betonpres.
Více o projektu


Nevolá vaše vizuální identita také po redesignu? Zavolejte profesionálům s nejbohatšími zkušenostmi v oboru.