prima+

prima+
Televizní stanice Prima nabízí svým divákům novou streamovací videoslužbu prima+ s vizuální identitou od týmu Dynama.


Prima se kromě spuštění nové streamovací platformy věnovala také produkci nového originálního obsahu, pro který jsme vytvořili podznačku prima+ originals. S tou se diváci budou pravděpodobně setkávat stále častěji.

Prima streamování na prima+
Klient
FTV Prima je česká mediální společnost, která provozuje celoplošné vysílání programu Prima TV. Ta zahájila své vysílání 20. června 1993 pod názvem Premiéra TV. Za dobu své působnosti vytvořila skupina Prima celou řadu tematických kanálů jako Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max, Prima Krimi, Prima Plus, CNN Prima News, Prima Star a Prima Show.
Zadání
Na přelomu let 2011 a 2012 Prima vytvořila svou první videoslužbu Prima PLAY spolu s webem iPrima.cz. Po rebrandingu v roce 2017 byla tato služba zastřešená už pouze značkou iPrima.cz. V návaznosti na nové trendy a měnící se návyky diváků, kteří již nesledují pořady jen v televizi, se televizní stanice Prima v roce 2022 rozhodla spustit novou streamovací videoslužbu pod značkou prima+, která se službami i nabídkou vyrovná zahraniční konkurenci. Naším úkolem bylo pro prima+ vytvořit zcela unikátní logo a vizuální identitu, která bude atraktivní a uživatelsky přívětivá.
Přístup
Logo prima+ se skládá ze slovního názvu a graficky ztvárněného znaménka plus. Volba písma do logotypu a potažmo i celé vizuální identity reflektuje zaužívané písmo v rámci skupiny Prima – Hurme Geometric Sans 3. Název je záměrně tvořen malými písmeny. Minuska “p” na začátku slova prima se příjemně zrcadlí s jednobříškovým “a” na jeho konci a svým přetahem pod účaří opticky vyrovnává tečku nad “i”. Celý logotyp je díky tomu příjemně vyvážený a přátelský. Symbol plus je složen ze čtyř překrývajících se tahů s oblými konci a využívá čtveřici pestrých “prima” barev — kromě typické oranžové ještě růžovou, fialovou a tyrkysovou. Tato paleta v kombinaci s antracitovým pozadím a pestrobarevnými linkami definuje nový vizuální styl. Barvy také odlišují tarify předplatného v uživatelském rozhraní aplikace.
Kromě spuštění redesignované platformy prima+ se skupina Prima věnovala také produkci nového originálního obsahu. Společně se spuštěním projektu prima+ představila také 7 nových seriálů. Pro odlišení originálního obsahu jsme vytvořili podznačku prima+ originals, se kterou se diváci budou setkávat pravděpodobně stále častěji.
Výsledek
Nová značka prima+ se postupně dostává do povědomí stávající cílové skupiny, ale má potenciál oslovit i mladší diváky, kteří vyhledávají zábavný obsah především skrz nové platformy VOD (Video On Demand) jakými jsou např. Netflix, HBO Max či Disney+. Po bok těchto velkých světových hráčů se dá prima+ zařadit i díky přepracovanému online prostředí na webu a vlastní mobilní aplikaci. Tmavé uživatelské rozhraní, způsob řazení obsahu, různé úrovně uživatelských tarifů a mnoho dalších vychytávek, přibližuje primu+ novým standardům online zábavy.
Zaváděcí kampaň nové služby s animovanou rodinkou Plusákových a mimozemšťanem Pýtý nezávisle na brand identitě vytvořila agentura Espresoo a ilustrátor Vladimír Strejček.