Max banka

Max banka

Expobank CZ se po převzetí skupinou CREDITAS přejmenovala na Max banku. Spolu se změnou názvu banky přišel i požadavek na vytvoření nové značky a vizuální komunikace, které by odpovídaly vizi moderní online banky pro každého.


Pro Max banku jsme vyladili kombinaci pěti barev (jasně modrá, tmavě modrá, zelená, fialová a studená šedá), které vytvářejí zcela unikátní barevný kód nové značky.

Nová banka jede na max!
Klient
Investiční skupina CREDITAS Group zakladatele a vlastníka Pavla Hubáčka je dynamicky rostoucí český holding, který se zaměřuje především na dlouhodobé investice v konzervativních odvětvích. Naše spolupráce začala již v roce 2017, kdy Dynamo vytvořilo kompletní vizuální identitu i launch kampaň značky Banka CREDITAS. Od té doby Dynamo zajišťuje jak komunikaci této banky v tradičních médiích a v on-line prostředí, tak i korporátní identitu dalších subjektů ve skupině CREDITAS Group.
Zadání
Expobank CZ (nyní působící pod názvem Max banka) je českou bankou s 31letou tradicí. Od roku 1991 působila mimo jiné pod názvy BAWAG Bank nebo LBBW Bank. Jedná se o menší banku s bilanční sumou 12 miliard korun, která se doposud soustředila na financování firem a na retailové bankovnictví. Po akvizici investiční skupinou CREDITAS došlo k přeprofilování na čistě retailovou banku a k oficiální změně jména na Max banka. Spolu s touto změnou přišel i požadavek na vytvoření nové značky a vizuálního stylu, které by odpovídaly vizi moderní online banky pro každého.
Přístup
Strategii jsme si definovali pomocí klíčových atributů: česká, banka pro každého, plnohodnotná online banka, a klíčových slov: racionalita, férovost, jednoduchost, srozumitelnost, praktičnost a vstřícnost. Dále jsme z interního průzkumu zjistili, že většina českých online bank využívá buď podobnou nebo velmi limitovanou barevnou škálu. Na základě našich zjištění jsme se tedy rozhodli pro Max banku vyladit kombinaci pěti barev (jasně modrá, tmavě modrá, zelená, fialová a studená šedá), které vytvářejí zcela unikátní barevný kód nové značky. Veškeré prvky vizuálního stylu jsou pak odvozené od prostředí, ve kterém se klienti či potencionální klienti budou se značkou nejvíce potkávat — tedy především na obrazovce mobilu či monitoru.
Výsledek
Nové logo je řešeno čistě typograficky v písmu Degular, které umožňuje flexibilní práci s proměnlivou velikostí i sílou řezu. Na tom je založen celý vizuální styl, který využívá velkou variabilitu fontu pro maximalizaci dopadu jednotlivých nabídek. Ty se objevují ve fluidně tvarovaných boxech, které se plynule proměňují podle toho, jakou váhu má sdělení a jaký prostor poskytují jednotlivé mediální formáty. Princip maximální efektivity je podpořen i zvýrazněním slova Max v samotném logu a sloganem “Dej to na Max!”