Fernet Stock Z Generation

Rok: 2011


Fernet Stock Z Generation

Rok: 2011



Fernet pro mladší generaci

Klient

Fernet Stock je legendární nápoj s typickou hořkou chutí, který se v Čechách vyrábí od roku 1927. Lihovar založil Ital Lionello Stock, který se po rozpadu Rakousko-Uherska přestěhoval z Itálie do Čech a v roce 1920 koupil lihovar v Plzni-Božkově.

Zadání

Z průzkumů společnosti jednoznačně vyplývá, že Fernet Stock má nejvíce příznivců ve věku od 40 let výše, u Fernetu Stock Citrus je to mezi 30 až 40 roky. Proto se klient rozhodl představit mladšího souputníka – Fernet Stock Z Generation, který staví na zavedených základech fernetu – hořké chuti a tmavé barvě, ale posouvá je dramatickým způsobem kupředu. Nový nápoj je kromě tradičních bylin ochucen moderní příchutí manga a zázvoru. Cílí tak zejména na mladší konzumenty, pro které je klasický fernet příliš hořký. Zacílení na mladé konzumenty měl odpovídat i vizuální styl nového produktu využitelný v reklamní kampani.

Výsledek

Dominantním prvkem značky se stalo rozsvícené písmeno Z, které evokuje noční život, osvětlení tanečních party a diskoték. Nová značka dominuje krabicím a etiketám pro půllitrové a litrové lahve Fernetu Z Generation.

Nový vizuální styl byl aplikován na webových stránkách, v televizní reklamě a POS kampani v restauracích. Koncepci postavenou na znaku Z zároveň podpořila kampaň založená na lingvistických hříčkách se slovy začínajícími právě tímto písmenem.