Eurovia
Eurovia
Unikátní vizuální styl pro nové sídlo
Klient
Společnost EUROVIA CS, a. s., dříve Stavby silnic a železnic, a. s., je na trhu již více než 65 let. Od roku 2006 je jejím vlastníkem francouzská společnost EUROVIA S.A., která působí v 18 zemích světa a je součástí světového koncernu VINCI. V České republice patří společnost k nejvýznamnějším firmám specializujících se na dopravní stavby jako jsou dálnice, silnice, mostní konstrukce, železniční a tramvajové tratě. EUROVIA se v poslední době také věnuje sportovním stavbám, projektům ochrany životního prostředí a rekonstrukcím památkových center. Ve všech oblastech stavební činnosti klade EUROVIA důraz na inovace, vlastní výzkumnou laboratoř, školící středisko a dbá na kvalitní a sehraný tým.
Zadání
EUROVIA se po letech strávených v pronajaté budově v centru Prahy rozhodla postavit si nové vlastní sídlo v blízkosti krčského lesa. Stávajícím a potenciálním zaměstnancům společnost nyní nabízí komfortní prostředí s dostatkem volného prostoru, vlastní zahradou a doplňkovými službami jako je restaurace, kavárna, školící středisko a další. Autorem objektu je architektonická kancelář ADR, která nás oslovila, abychom pro novou administrativní budovu společnosti navrhli vizuální styl do interiérů. Zadáním bylo graficky podtrhnout architektonický charakter a vyjádřit předmět podnikání firmy.
Přístup
Mezinárodní manuál společnosti EUROVIA nemá definován vizuální styl aplikovatelný do interiérů budov. Našim cílem bylo proto vystihnout DNA firmy, aniž bychom používali pouze ilustrační fotografie realizovaných staveb. Hledali jsme vizuální motivy, které nejlépe obohatí moderní, technicistní a vzdušné prostory nové budovy. Našli jsme klíč v předmětu podnikaní společnosti, v typické a všeobecně známé dopravní symbolice, kterou jsme kreativně aplikovali do interiérů celé budovy.
Výsledek
Z dopravní infografiky jsme si vybrali šipky a čáry a tyto základní motivy jsme v nadměrných velikostech začlenili do společných prostor budovy, zejména na chodby, recepci a do hal. Dopravní symboliku jsme uzpůsobili funkci daného prostoru. Ze zasedaček se tak stala místa, kde mohou zaměstnanci v klidu „zaparkovat,“ průchozí místa jsou logicky označena směrovými šipkami, podobně jako výtah a grafika zde umocňuje dojem pohybu. Prvky dopravní symboliky plní v interiéru dvojí funkci, podtrhují zaměření společnosti a zároveň slouží jako navigační systém v budově. Na pohledové zakončení chodeb jsme aplikovali velkoformátové fotografie, které na daný prostor opticky navazují například pokračující silnicí. Na fotografiích jsou výhradně realizované stavby firmou EUROVIA, které dotváří iluzi konkrétního prostoru. Výsledek vnímáme jako výjimečný příklad synergie architektury a grafického designu.