CZ.BASKETBALL
CZ.BASKETBALL
Budoucnost je v koši
Klient
Česká basketbalová federace se rozhodla zhodnotit popularitu, kterou přinesly nedávné úspěchy reprezentačních celků, a vytvořit novou komunikační značku, která by podpořila vnímání basketbalu nejen jako sportu, ale i kulturního fenoménu a životního stylu. Patří k němu kreativita, inteligence i určitá dávka odvahy, nespoutanosti a rebelství.
Zadání
Nová vizuální identita má zastřešit oficiální komunikaci ČBF i celý systém vrcholového a výkonnostního sportu a zároveň oslovit neregistrované hráče a fanoušky, kteří spíše než do tělocvičen a hal chodí hrát do parků a na nejrůznější plácky. V rámci basketbalové komunity cílí především na mládež a studenty. Zadání se původně mělo týkat již existující podznačky Český basketbal, kterou se ČBF pokusilo zachytit trend prezentace dalších sportovních svazů (viz např. florbal, volejbal,ragby, hokej).
Přístup
Náš strategický přístup ukázal, že komunikačním cílům bude více vyhovovat ještě odvážnější řešení. Přesvědčili jsme klienta o výhodách značky ve znění CZ. BASKETBALL v mezinárodním formátu. Ten je zároveň internetovou doménou.
Základem nové identity se stalo logo s motivem míče, jehož stylizace propojuje tři významové roviny. Prstenec okolo míče může být obroučkou koše, kterou míč proletí během rozhodujícího momentu hry. Zároveň dynamicky naznačuje rotaci míče a také připomíná planetu, kde se vše točí kolem basketbalu. Ve vizuálním stylu jsme logo propojili s charakteristickým písmem Druk, které se flexibilně prolíná všemi komunikačními materiály.
Sebevědomí a odvaha se projevila i v barevném řešení, které nekopíruje české národní barvy, ale jako dominantní barvu kromě bílé a modré využívá oranžovou.
Výsledek
Nová značka CZ.BASKETBALL je konzistetntním a přitom velmi flexibilním komunikačním nástrojem. Její efektivita se ukazuje nejen na tradičních nosičích, ale také v elektronických médiích a na sociálních sítích.
Doplňuje ji ucelený systém podznaček pro různorodé aktivity na všech úrovních od reprezentace přes ligové soutěže až po basketbal dětí a mládeže nebo stále populárnější “street” verzi 3x3, která se již dostala i do programu olympijských her. Celou strukturu završuje lifestylová značka CZ.BSKT, jejíž potenciál se úspěšně realizuje především v merchandisingu.