Zlín Film Festival

Rok: 2012–2013

Tým: Libor Jelínek, Markéta Steinert, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Zlín Film Festival

Rok: 2012–2013

Tým: Libor Jelínek, Markéta Steinert, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Největší světový festival filmů pro děti a mládež.

Klient

Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně je nejstarší, největší a nejvýznamnější filmovou přehlídkou svého druhu na světě. Jedná se o mezinárodní událost s vynikajícím renomé. Festivalové projekce se uskutečňují nejen ve Zlíně, ale také v řadě dalších měst České republiky. Každoročně festival uvádí přes 350 snímků z více než 50 zemí světa. Od roku 2010 přesahuje návštěvnost festivalu 95 tisíc dětí a dospělých. ZFF organizuje také rozsáhlý doprovodný, odborný a charitativní program.

Zadání

Pro 52. ročník v roce 2012 se pořadatelé rozhodli změnit formu vizuální prezentace festivalu, neboť dosavadní přístup oslovoval výhradně dětského návštěvníka. Festival kromě filmů připravuje i další doprovodné aktivity a snaží se oslovit různé cílové skupiny – děti, studenty, dospělé, seniory. ZFF je v regionu významnou platformou pro zapojení lokálních organizací a institucí. Bylo tedy nutné uvažovat také o komunikační kampani, která by prostřednictvím různých tištěných a digitálních médií oslovila publikum napříč generacemi a zájmům.

Přístup

Jako zásadní se ukázala pestrá programová nabídka, která není postavena jen na filmových projekcích. Součástí jsou také výstavy, koncerty, workshopy, divadelní představení apod. ZFF je multikulturní událost, který charakterizuje dramaturgická rozmanitost a v jistém smyslu i hravost. Zároveň jsme si uvědomovali, že je důležité, aby prezentace festivalu byla výrazná, sebevědomá a především srozumitelná pro různé návštěvníky.

Výsledek

Vytvořili jsme vizuální styl, který reprezentuje festival jako vícežánrovou kulturní událost přístupnou všem generacím diváků. Jednotícími prvky vizuálního stylu je typografie a kombinace různých "křiklavých" barev, které odkazují na pestrost festivalového programu. Jde o variabilní systém, který jsme během dvou let rozpracovali do dvou konceptů. 52. ročník pracuje s typografií, informace skládá a vrství do podoby filmového pásu. Následující 53. ročník je postaven na konceptu v záři reflektorů, kterému se přizpůsobilo barevné a tvarové pojetí veškeré vizuální komunikace.

Za projekt jsme byli nominováni na cenu Czech Grand Design 2012 v kategorii grafický designér roku.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.