Teta drogerie

Rok: 2013–2014

Tým: Libor Jelínek, Markéta Steinert, Kateřina Kubánková, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Teta drogerie

Rok: 2013–2014

Tým: Libor Jelínek, Markéta Steinert, Kateřina Kubánková, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Největší rebranding v Česku zvýšil tržby o 30 %.

Klient

Řetězec drogerií Teta provozuje česká společnost p.k. Solvent, která od roku 1992 působí na velkoobchodním a maloobchodním trhu. Zpočátku měla prodejny v menších městech, v roce 2012 se vedení firmy rozhodlo pro další rozvoj vlastní maloobchodní sítě. Ta dnes čítá více přibližně 800 vlastních a franšízových prodejen. Expanze začala koupí sítě prodejen Schlecker ve velkých městech. Původní zastaralá značka Teta drogerie nemohla obstát v novém konkurenčním prostředí a tak společnost logicky přistoupila k rebrandingu.

Zadání

Byli jsme vyzváni do uzavřeného výběrového řízení. Nová značka a vizuální styl Teta drogerie měla společně s novým konceptem prodejen posílit pozici na trhu, měla být přitažlivá pro současné zákaznice i širší cílovou skupinu. Celkově šlo o zvýšení úrovně prodeje a zpříjemnění nákupu.

Přístup

Klíčové bylo pochopit chování cílové skupiny s důrazem na ženskou klientelu. Hlavní strategií rebrandingu mělo být navození příjemného zážitku z nakupování. Značka a vizuální identita měla být nepřehlédnutelná a lákavá už na ulici. V tomto smyslu hrají významnou roli barvy. Hledali jsme jasné, pozitivně působící odstíny, které by stimulovaly nakupování a zároveň odlišili vizuální identitu Tety od konkurence. Naše návrhy prošly důkladným kvalitativním i kvantitativním testováním u cílové skupiny.

Výsledek

Základ vizuální identity tvoří výrazná značka složená ze čtyř překrývajících se lístků, které dohromady tvoří květ. Evokují svěžest a vůni přírody a zároveň připomínají vzorník, či vějíř barev. Značka komunikuje pestrost nabídky prodejen, jasné barvy působí pozitivně. Motiv se opakuje na podkladových plochách a dvě barevná provedení odlišují sortiment drogerie od kosmetiky. Oblé tvary a písmo přibližují vizuální styl ženské klientele. Podíleli jsme se na první vlně implementace a navrhli řadu aplikací – od tiskovin až po grafické řešení exteriéru a interiéru prodejny.

„Nový vizuální styl nám významně pomohl realizovat vizi našeho dalšího fungování a expanze.“

— David Vejtruba, ředitel marketingu p.k.Solvent

Po změně designu přilákaly prodejny mnoho nových zákazníků. Ti se na tržbách podílejí více než 10 %.

V nových prodejnách Teta drogerie vzrostly tržby v průměru o 30 % a obrat společnosti činí téměř 6 miliard Kč.

Za vizuální styl Teta drogerie jsme byli nominováni na cenu Czech Grand Design 2013. V roce 2015 jsme získali zlatou Effie Award Czech Republic v kategorii Ostatní služby.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.