Rock for People

Rok: 2011–2017

Tým: Libor Jelínek, Tomáš Cikán, Zdeněk Šejdl, Kateřina Kubánková, Michal Richtr, Eva Beránková, Petr Belák

Rock for People

Rok: 2011–2017

Tým: Libor Jelínek, Tomáš Cikán, Zdeněk Šejdl, Kateřina Kubánková, Michal Richtr, Eva Beránková, Petr Belák

Hudba, fanoušci, léto, zábava...

Klient

Několikadenní hudební festival Rock for People je díky své mnohaleté historii, zvučným jménům interpretů a vysoké divácké návštěvnosti je jedním z největších festivalů v Česku. Pravidelně zde vystupuje okolo 200 účinkujících a počet návštěvníků se pohybuje nad hranicí 30 tisíc. Původně se akce konala v Českém Brodě, od roku 2007 je domovským městem festivalu Hradec Králové.

Zadání

Původní vizuální podoba festivalu již neodpovídala velikosti a prestiži akce ani současným trendům. Proto se pořadatelé v roce 2011 rozhodli pro celkovou změnu prezentace a komunikace. Rock for People už není jen pro rockery a úzkou cílovou skupinu. Jedná se o multižánrový festival plný hudby a bohatého doprovodného programu s ambicí zaujmout fanoušky různých generací. Cílem inovací tedy bylo adekvátně vystihnout podstatu festivalu jako místa setkávání, přilákat nové návštěvníky a účelně aplikovat vizuální styl v samotném areálu.

Přístup

Vypracovali jsme přehled současného stavu vizuální prezentace Rock for People a připravili rozsáhlou rešerši ostatních festivalů v České republice a v Evropě. Na základě výzkumu mezi návštěvníky, který pro organizátory zpracovala agentura Perfect Crowd, byla definována klíčová slova jako fanouškovství, adrenalin, léto a zábava. Mnohem zásadnější než motiv hudby se ukázal motiv sdílení zážitků a emocí.

Výsledek

Nový vizuální styl festivalu je postaven na stylizovaných postavičkách festivalových fanoušků. Výrazná, pozitivní a hravá grafika nabídla široké spektrum kombinací figur, které vyjadřují nejrůznější potřeby, zážitky a očekávání spojená s tímto festivalem. S grafikou se pohodlně pracuje v nejrůznějších aplikacích jako je web, reklamní předměty, plakáty nebo označení areálu. Nový design Rock for People se velmi rychle ujal a pořadatelé se rozhodli s ním dál pracovat. Modulární koncept funguje jako otevřený systém a proto nám umožňuje každoročně připravit další varianty původního konceptu.

"Ohlasy na novou grafiku festivalu jsou pozitivní a jak se ukazuje, nastavený styl je velmi flexibilní a nabízí i nadále možnosti dalšího vývoje."

— Michal Thomes, hlavní pořadatel a ekonom, Rock for People

Z panáčků se stala kultovní záležitost. Postavičky u návštěvníků vzbuzují pocit pospolitosti, možnost identifikovat se s konkrétní stylizovanou postavou a vyjádřit svou osobitost.

Nový design umožnil rozšířit nabídku festivalových propagačních předmětů. Už v prvním roce používání nového designu vzrostl prodej merchandisingu o 50 %.

Před rebrandingem měl festival na Facebooku 21 tisíc fanoušků. Dnes je jich více než 100 tisíc.

Za projekt jsme byli nominováni na cenu Czech Grand Design 2012 v kategorii grafický designér roku.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.