Pražské Quadriennale 2015

Rok: 2015

Tým: Vítek Škop, Markéta Steinert, Libor Jelínek, Jan Šlégr, Zdeněk Šejdl, Ondřej Nejedlý, Michal Richtr, Barbora Peroutková

Pražské Quadriennale 2015

Rok: 2015

Tým: Vítek Škop, Markéta Steinert, Libor Jelínek, Jan Šlégr, Zdeněk Šejdl, Ondřej Nejedlý, Michal Richtr, Barbora Peroutková

Největší světová přehlídka scénografie a divadelního prostoru.

Klient

Pražské Quadriennale scénografie a divadelního prostoru je největší světová akce, která zkoumá oblast scénografie v celé její šíři – od scénického umění, přes kostýmní, světelný a zvukový design až po nové scénografické přístupy. V Praze se koná už od roku 1967. Základním kamenem Pražského Quadriennale je mezinárodní výstava a prezentace účastníků z více než 70 zemí světa. Důležitou součástí akce jsou diskuze, dílny, přednášky a živá představení.

Zadání

Tvorba vizuálního stylu pro 13. ročník Quadriennale byla vypsána formou soutěže. Ústředním tématem festivalu byl Sdílený prostor s podtitulem Hudba, Počasí, Politika. Cílem bylo navrhnout výrazný, nepřehlédnutelný a svěží vizuál, který by dokázal přitáhnout pozornost domácího obyvatelstva a zaujmout mezinárodní publikum svým jedinečným designem a kreativním řešením.

Přístup

Z poměrně široce definovaného tématu jsme si vybrali pojem sdíleného prostoru. Chtěli jsme najít nějaký zástupný symbol – věc, se kterou by se dalo variabilně pracovat, a která by různá místa konání vizuálně propojila. Pojetí vizuálu mělo být zároveň velmi variabilní, neboť k propagaci akce je třeba využít nejrůznější aplikace a média – od digitálních až po tištěné, včetně motion designu. Naše představy nakonec nejlépe naplnil motiv židle.

Výsledek

Židli jsme vybrali jako symbol stability, usazení v čase a prostoru, zklidnění a soustředěného vnímání. Zároveň je to důležitý prostředek sdílení. Odkazuje k místům v hledišti, stejně jako k vybavení divadelní scény. Židle jako mezinárodně srozumitelný prvek se může pomyslně ocitnout v roli diváka či herce. Mimo tiskovin se modré židle objevovaly i fyzicky na místech konání festivalu a sloužily tak jako orientační body v centru Prahy i jako místo pro odpočinek v parných letních dnech.

Pražské Quadriennale 2015 navštívilo více než 180 tisíc návštěvníků. Návštěvnost se oproti minulému ročníku, kdy přišlo 50 tisíc lidí, více než ztrojnásobila.

© Pražské Quadriennale 2015

Vizuální styl jsme aplikovali na kompletní komunikaci festivalu, modrá židle byla vidět všude.

Téměř roční spolupráce s PQ zahrnovala zpracování všech prezentačních materiálů, tiskovin, letáků, map, inzerce, bannerů, reklamních předmětů, navigačního a orientačního systému, programových brožur nebo obsáhlého katalogu. Nový responzivní design jsme navrhli také pro webové stránky.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.