Pražské jaro 2017

Rok: 2016–2017

Tým: Martin Poláček, Libor Jelínek, Martin Holub, Petr Belák, Mirek Žáček, Daniel Čech, Karolina Kučerová, Petra Kodišová, Barbora Peroutková

Pražské jaro 2017

Rok: 2016–2017

Tým: Martin Poláček, Libor Jelínek, Martin Holub, Petr Belák, Mirek Žáček, Daniel Čech, Karolina Kučerová, Petra Kodišová, Barbora Peroutková

Musica Magica aneb odkaz českého surrealismu.

Klient

Společnost Pražské jaro, o.p.s. pořádá dnes již tradiční Mezinárodní hudební festival Pražské jaro. V posledních letech se tato unikátní a celosvětově uznávaná událost klasické hudby honosila nepřehlédnutelnou vizuální komunikací. Pražské jaro se svým otevřeným přístupem ke grafickému designu řadí mezi osvícené zadavatele. Vizuální identitu akce mění prostřednictvím soutěže pro vyzvané každé tři roky.

Zadání

V zadání na nový vizuální styl Pražského jara bylo zachování původního loga festivalu od Františka Muziky a zavedené modré barevnosti. Cílem kampaně pro období 2017–2019 bylo prezentovat festival jako jedinečnou hudební událost, která určuje trendy v oblasti propagace klasické hudby. Vizuál by měl být svěží, dynamický, současný, emotivní a srozumitelný pro širokou cílovou skupinu u nás i v zahraničí. Dalším požadavkem byla flexibilita a variabilita s ohledem na fungování v následujících třech letech a aplikace v různých médiích.

Přístup

Hledali jsme unikátní motiv, kterým bychom upozornili na jedinečnost Pražského jara. Prezentace festivalu prostřednictvím zpěvných ptáků – symbolů jara – se ukázal jako skvělé propojení hudby s názvem akce. Nápad jsme rozpracovali do konceptu nazvaného „Musica Magica". Ten ve výrazu navazuje na tradici českého surrealismu a tím se podstatně odlišuje od typografických a abstraktních vizuálů akce v minulých letech. Snažili jsme se vytvořit nezaměnitelný vizuální styl kampaně, která by byla intuitivně srozumitelná pro cílovou skupinu od tří do sta let.

Výsledek

Pěvci na vizuálech jsou fantaskní tvorové žijící v hudbě a hudbou se živící. Mají svá jména a životy a hudební fanoušci je objevují podobně jako dávné cestopisy či živočichopisné studie kdysi objevovaly fantastické živočichy. Nový surreálný vizuál vábí diváka do snového světa a k prožitkům srovnatelným s poslechem klasické hudby. Střídání několika motivů pomáhá kampani zůstat svěží, neokoukat se jak v rámci jednoho ročníku, tak v letech následujících. Připravili jsme celou škálu aplikací od tištěných až po online propagaci, video znělky a další potřebné výstupy k celkové propagaci akce.

Díky pozitivnímu ohlasu a velkému zájmu veřejnosti o nový vizuál se Pražské jaro rozhodlo poprvé v historii dát do prodeje sérii plakátů, tašek a dalších reklamních předmětů.

foto: © Petra Hájská
foto: © Petra Hájská
foto: © Petra Hájská
foto: © Petra Hájská
foto: © Petra Hájská
foto: © Petra Hájská
foto: © Zdenek Chrapek
foto: © Zdenek Chrapek
foto: © Petra Hajská
foto: © Petra Hajská
foto: © Petra Hajská
foto: © Petra Hajská


My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.