Pražské Quadriennale 2015

Největší světová akce věnovaná scénografii a divadelnímu prostoru se v Praze koná už od roku 1967. Základním kamenem Pražského Quadriennale je mezinárodní výstava s příspěvky z více než 70 zemí světa. Neméně důležitou součástí akce, která se koná každé čtyři roky, jsou diskuze, dílny, přednášky a živá představení. Třináctý ročník Quadriennale probíhal od 18. do 28. června 2015 a jeho ústředním tématem byl Sdílený prostor s podtitulem Hudba, Počasí, Politika.

 

Výběrové řízení na vizuální styl této akce vyhrálo studio Dynamo design s konceptem založeným na výrazném motivu modré židle.

 

Židli jsme vybrali jako jednoduchý symbol, který zastupuje stabilitu, usazení v čase a prostoru, zklidnění a soustředěné vnímání. Tento motiv zároveň odkazuje k místům v hledišti, stejně jako k vybavení divadelní scény. Židle jako mezinárodně srozumitelný prvek se může pomyslně ocitnout v roli diváka či herce.

 

Vizuální styl jsme aplikovali na kompletní komunikaci festivalu, modrá židle byla vidět všude. Téměř roční spolupráce s PQ zahrnovala zpracování všech prezentačních materiálů, tiskovin, letáků, map, inzerce, bannerů, reklamních předmětů, navigačního a orientačního systému, programových brožur nebo obsáhlého katalogu. Nový responzivní design jsme navrhli také pro webové stránky.

 

Mimo tiskovin se modré židle objevovaly i fyzicky na všech místech konání Pražského Quadriennale a sloužily tak jako orientační prvek v centru Prahy i jako místo pro odpočinek v parných letních dnech.

 

Pražské Quadriennale 2015 navštívilo během 11 dní konání festivalu více než 180 tisíc návštěvníků. Návštěvnost se oproti minulému ročníku, kdy přišlo 50 tisíc lidí, více než ztrojnásobila. Do Prahy akce přivedla tisíce zahraničních hostů, jen akreditovaných profesionálů, kteří přijeli z 90 zemí a regionů, bylo více než 6 000.