Pivovar Trautenberk

Rok: 2015–2016

Tým: Lucia Blanáriková, Libor Jelínek, Ondřej Jelínek, Karolina Kučerová, Jan Šlégr, Veronika Holíková, Petr Belák, Tomáš Belko, Martin Holub, Michal Richtr, Zdeněk Šejdl, Kateřina Přidalová, Petra Kodišová, Marek Musil

Pivovar Trautenberk

Rok: 2015–2016

Tým: Lucia Blanáriková, Libor Jelínek, Ondřej Jelínek, Karolina Kučerová, Jan Šlégr, Veronika Holíková, Petr Belák, Tomáš Belko, Martin Holub, Michal Richtr, Zdeněk Šejdl, Kateřina Přidalová, Petra Kodišová, Marek Musil

Pivo pro pravé horaly.

Klient

Inspirací pro vznik krkonošského Pivovaru Trautenberk byl pražský minipivovar Hostivar, který developer Martin Kulík před lety inicioval. Hostivar tehdy založila parta sousedů a kamarádů, kteří se společně stali jeho akcionáři. Na stejném principu společného vlastnictví vznikl i Pivovar Trautenberk, který funguje od roku 2015 v Malé Úpě. V prostorách bývalé Tippeltovy boudy, později známé jako hotel Družba, se vaří nefiltrovaná a nepasterizovaná svrchně a spodně kvašená piva a kromě stálé nabídky připravuje i sezónní speciály. V zimě 2016 se otevřela restaurace a hotel s cílem posílit místní turistický ruch.

Zadání

Ačkoli název Trautenberk odkazuje na notoricky známou pohádkovou figuru chamtivého sedláka z Krkonošských pohádek, měli jsme se vyvarovat podobností s postavami z populárního večerníčku. Cílem bylo zpracovat vizuální identitu pro malý lokální pivovar, který ve výšce 1045 metrů nad mořem, na úpatí Sněžky, vaří unikátní horské pivo. Ideou pivovaru Trautenberk je nabídnout autentický lokální produkt s důrazem na kvalitu surovin a svůj jedinečný původ. Cílovou skupinou jsou místní lidé a zejména návštěvníci Malé Úpy a nejbližšího okolí.

Přístup

Chtěli jsme se vyhnout historizujícím vizuálům, které dominují většinové české pivní produkci. Motiv horské přírody byl hlavním východiskem jak pro vizuální identitu, tak pro následnou "horalskou" kampaň. Horalství vnímáme jako životní styl. Horaly spojuje láska k horám, horal je houževnatý typ, kterého nezastaví ani nepřízeň počasí. Tento přístup reflektuje claim "Trautenberk – pivo horalů" a image fotografie krkonošské přírody, kterým nechybí magie okamžiku, estetika, ale zároveň i drsnost.

Výsledek

S ohledem na rozmanitost a nevyzpytatelnost horské přírody jsme dospěli k dynamické vizuální identitě. Základ tvoří typografická značka, která se kombinuje se symboly písmene T, sestaveného z různých přírodnin. Tento prinicp se skvěle uplatňuje např. při označování piv v packagingu. Propojení autentických přírodních motivů s horalstvím jsme rozpracovali do nejrůznějších aplikací. Horalský koncept má široké komunikační možnosti a společně s vizuálním stylem vytváří velmi charakteristickou a nezaměnitelnou brand identitu pivovaru.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.