Nový vizuální styl pro festival Pražské jaro

Ne úplně často se naskytne příležitost, kdy máme jako grafičtí designéři možnost popustit uzdu fantazii a nenechat se svazovat korporátním zadáním, barvami či jinými předdefinovanými prvky. Pražské jaro jako etablovaný festival klasické hudby to nejen umožňuje, ale přímo vyžaduje. Existuje nepřeberné množství cest a přístupů, jak hudební téma uchopit. Pro vytvoření originálního a reprezentativního vizuálního stylu bylo třeba zkoušet nové pohledy a postupy, které by jinde byly nemyslitelné i nevhodné. Dynamo Design právě takové výzvy vyhledává.

Nový vizuální koncept festivalu Pražské jaro, pracovně nazvaný „Musica Magica“, přichází s jedinečným výrazovým pojetím, těžko použitelným jinde. Hudební nástroje v něm ožívají přímo před našima očima. Plynule se vpíjejí do jiných objektů, aby nakonec vytvořily nového tvora – zpěvného ptáka, symbol jara. Pěvci na vizuálech ale nejsou prvoplánovými maskoty. Jsou to tvorové žijící v hudbě a hudbou se živící. Mají svá jména a životy, společenské zvyky a rituály. Hudební fanoušci je objevují podobně jako dávné cestopisy či živočichopisné studie kdysi objevovaly fantastické živočichy.

Díky kolážím, vědomě navazujícím na bohatou tradici českého surrealismu (Toyen, Štýrský, Kolář, Švankmajer), v nich nacházíme odkazy na klasické umění a zároveň prezentujeme úžasnou pestrost hudebních forem a neutuchající radost z procesu tvorby. Vizuální koncepce Pražského jara nás tak svými barvami a tvary uvádí do snového světa, existujícího mimo každodenní skutečnost, a vábí nás, abychom se nechali unášet fantazií, stejně jako je to možné na koncertech klasické hudby.

Z komunikačního hlediska jde o nezaměnitelný vizuální styl, a to nejen v kontextu kulturních akcí. Výhodou je intuitivní srozumitelnost pro cílovou skupinu od tří do sta let. Střídání několika motivů pomáhá kampani zůstat svěží, udržet déle pozornost a „neokoukat se“. Nacházení každého dalšího pěvce by se dalo s nadsázkou přirovnat k módnímu chytání pokémonů. Mějte tedy příští jaro oči otevřené, uši nastražené a na svých migračních trasách pečlivě mapujte výskyt pěvců především z čeledí zpěvníkovitých a partiturních. Možná se vám podaří objevit i dosud zcela neznámé druhy.


Další novinky

Klavírní festival Rudolfa Firkušného 2017

Klavírní festival Rudolfa Firkušného 2017

Klavírní festival Rudolfa Firkušného, pořádaný Pražským jarem o.p.s., je jako jediný festival svého druhu v Praze programově zcela věnován klavírní tvorbě. Pražskou podzimní hudební sezónu každoročně obohacuje o koncerty pianistů světového renomé. Pro festival jsme navrhli nový vizuální styl, který doplňuje a dál rozvíjí koncept Musica Magica Pražského Jara 2017. Na bájné hudební bytosti zde nahlížíme v makrodetailu jako na organickou podstatu většího celku. Tak, jako je i klavír jednou z důležitých částí velkého orchestru. 5. ročník festivalu se uskuteční v listopadu 2017 a nabídne pět klavírních koncertů světoznámých pianistů.

Jizerská 50 slaví 50

Jizerská 50 slaví 50

Jizerská 50, symbol běžeckého lyžování, slaví padesát let a k této příležitosti vydává knihu. Ta obsahuje ty nejzajímavější příběhy z její historie, přináší přehled všech ročníků a spoustu dalších zajímavostí včetně unikátní kolekce obrazů, grafik, kreseb a fotografií, které vytvořilo 12 uznávaných českých autorů. Pro Jizerskou 50 jsme navrhli a zpracovali grafiku publikace, doprovodné výstavy a výstavního katalogu. Křest knihy proběhne společně s vernisáží výstavy v 12. 9. 2017 ve výstavní síni Mánes v Praze.

Nový design pro online lékárnu

Nový design pro online lékárnu

Internetový prodejce léků a hygienických přípravků Lékárna.cz představil své nové logo od Dynama. Symbol má mnoho významů, které se pojí s tématem zdraví. Můžeme v něm vidět kříž, tobolky léků, náplasti stejně jako motiv srdce. Hlavními barvami jsou zelená a žlutá, které navazují původní značku Lékárny.cz. Zelená v kombinaci se žlutou působí svěže, hřejivě a přátelsky. Souběžně s novým logem změnil e-shop také design webu. Grafickou změnou prošel i slovenský sesterský projekt MojaLekáreň.sk.

Nová vizuální identita pro společnost Helicar

Nová vizuální identita pro společnost Helicar

HELICAR a. s., člen logistické skupiny L7 Group, je významnou společností na evropském i domácím trhu přepravy vozidel, skladování a logistiky. Potřeba nové vizuální identity vznikla v souvislosti s přestěhováním skupiny do moderního areálu v Měšicích u Prahy. Propojení se skupinou jsme dosáhli pomocí stejného symbolu v logu, typografie a červenočerné barevnosti. Grafický prvek barevných šipek, jejichž použití je velmi variabilní, odkazuje na hlavní předmět podnikání, ale zároveň symbolizuje dynamický rozvoj společnosti a schopnost rychle a spolehlivě uspokojit požadavky zákazníků. Pro klienta jsme připravili celou sadu aplikací definovaných v grafickém manuálu, novou webovou prezentaci a aktivně jsme se podíleli na implementaci vizuální identity.


My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.