Nová identita International Floorball Federation

Mezinárodní florbalová federace (IFF) mění po 11 letech svou vizuální identitu. Ta vznikla ve spolupráci Českého florbalu a studia Dynamo design a bude postupně implementována do identity florbalových akcí po celém světě.

V dnešní zahuštěné komunikaci vyhrávají ty značky, které mají jasnou a jednoduchou tvář, které fungují v nejrůznějších kontextech a souvislostech. Uvědomuje si to také světový florbal, který se rozhodl následovat příklad ostatních sportů a výrazně zjednodušit svou identitu.

K její poslední změně došlo v roce 2006. Od té doby se změnilo nejen komunikačně-mediální prostředí, ale i florbalový zeměpis. Vyjma Antarktidy se dnes hraje florbal na všech kontinentech a je důležité, aby s identitou uměli pracovat nejen v Evropě, ale třeba také v Africe, kde se florbal v posledních letech začal rozvíjet.

Generální sekretář IFF John Liljelund to komentuje: „Dlouho jsme již potřebovali modernizaci identity IFF a jejích akcí. Jsme velmi pyšní, že náš nový vizuální styl tyto nároky splňuje a pomůže nám zvýšit povědomí o našem sportu. Chtěl bych poděkovat Českému florbalu a studiu Dynamo design za spolupráci při tvorbě identity, která je flexibilní, otevřenější a dobře reprezentuje jedinečnost našeho sportu.“

„Novou značku IFF lze chápat jako poměrně radikální facelift, neboť k výsledku jsme dospěli postupným odebíráním a zjednodušováním jednotlivých prvků původní značky. Dynamiku ve značce jsme podpořili náklonem písma a jeho umístěním mimo střed míčku/zeměkoule, která je patrná jen v obrysu. Důležitou součástí identity je i zúžené písmo s jednoduchou kresbou a volně dostupnou licencí. Barevnost vychází z typické tyrkysové barvy mezinárodně používaného povrchu, na kterém se florbal hraje, a v kombinaci s tmavě modrou barvou vytváří příjemný kontrast a sportovní dojem,“ vysvětluje tým Dynamo design.

Změna v identitě IFF zahrnuje nejen korporátní styl samotné organizace, ale poprvé v historii světového florbalu definuje pravidla prezentace jednotlivých mezinárodních akcí IFF. Zejména se jedná o mistrovství světa. Jednotliví pořadatelé florbalových akcí budou mít i nadále volnost si vytvořit vlastní značku akce na základě přesně definovaného systému, který umožní využít vlastní barevnost a typografii.

Projekt rebrandingu IFF byl realizován v osvědčené spolupráci Českého florbalu a studia Dynamo design. „Jsme rádi, že jsme mohli pomoci našimi zkušenostmi s rebrandingem celého českého florbalu a s prací na identitě mistrovství světa 2018. Naší ambicí bylo ve spolupráci s Dynamo design vytvořit moderní vzhled také pro mezinárodní federaci a všechny akce, které pořádá. Je to věc, která bude vidět po celém světě a je dobře, že v tom je velmi výrazná česká stopa. Není běžné, aby česká federace byla motorem tak výrazné změny na úrovni své světové mezinárodní organizace“ říká Filip Šuman, prezident Českého florbalu.

Nová identita IFF bude nyní implementována postupně. Prvním velkým šampionátem, který s ní bude plně pracovat, bude právě domácí mužské mistrovství světa v příštím roce. To se uskuteční v prosinci 2018 v Praze.


Další novinky

Český volejbal představil novou vizuální identitu

Český volejbal představil novou vizuální identitu

Český volejbalový svaz (ČVS) je oficiálním představitelem českého volejbalu a uznávanou organizací v rámci Mezinárodní volejbalové federace (FIVB). Sdružuje pod sebou beach volejbal, mini volejbal a snow volejbal a je garantem rozvoje volejbalu na území ČR s téměr stoletou historií. V České republice se mu věnují desetitisíce hráčů všech herních úrovní i věkových kategorií. Impulz ke změně identity je součástí dlouhodobé vize a budoucí strategie a vzešel od nového předesedy ČVS Marka Pakosty, který zastává tuto funkci od r. 2017. Důvodem pro změnu loga a celé vizuální identity ČVS byla potřeba modernizovat podobu prezentace této organizace a představit český volejbal jako silný, sebevědomý sport s dlouhou historií a vizí do budoucna. Podstatnou součástí zadání bylo i grafické sjednocení podznaček pro extraligy, beach volejbal, snow volejbal a minivolejbal. Klíčová byla i změna názvu ve značce na “Český volejbal”, což naplňuje vizi prezentovat se více jako sport než svaz či federace. Klíčovými slovy pro změnu identity ČVS nebyla tradice, ale modernost a dynamika. Proto jsme se při vytváření nového loga Českého volejbalu záměrně vyhnuli pouhému faceliftu stávajícího symbolu štítu se zakomponovaným míčem, sítí a národní vlajkou. Naším cílem bylo vytvořit dynamický sportovní brand, který by naplňoval novou vizi Českého volejbalu. K tomuto účelu jsme navrhli symbol, jenž svou podobou reprezentuje základní atributy volejbalu, odkazuje na národní symboliku a zároveň funguje jako jednoduchá a rozlišitelná obrazová zkratka. Barevným variováním nového symbolu jsme dosáhli odlišení jednotlivých podznaček při zachování vizuální jednoty. Hlavním motivem nového loga je odražený volejbalový míč, který svou trajektorií vykresluje písmeno V. Odraz symbolizuje smeč a získaný bod. Písmeno V odkazuje na slova “volejbal” a “vítězství”. Zvolená barevnost posiluje vnímání Českého volejbalu jako zaštiťující národní organizace pro tento sport. Dynamika nové vizuální identity je podpořena asymetrií v symbolu, nakloněnou typografií, fotografiemi hráčů v typických pózách a červeno-modrými pruhy procházejícími napříč jednotlivými aplikacemi.

Spojili jsme síly pro Spojovnu

Spojili jsme síly pro Spojovnu

Dynamo navázalo na dlouhodobou spolupráci s pivovary Hostivar a Trautenberk a vyvinulo nejen logo, ale i celý vizuální styl a komunikační koncept Spojovny, nové restaurace s pivovarem, která byla začátkem května 2018 otevřena na rozhraní pražských čtvrtí Kunratic, Chodova a Šeberova. Právě hledání společné řeči při setkávání (nejen) místních obyvatel, návštěvníků různých profesí i chuťových preferencí určilo charakter celého konceptu a dalo mu i jméno. Logo využívá motiv spojených půllitrů, v němž je zároveň skryto písmeno S. Vizuální styl značky doplňuje černobílý pattern složený z ikon, znázorňujících nejrůznější aspekty každodenního života návštěvníků, ať přicházejí z blízkého business centra, studentských kolejí nebo okolních čtvrtí a obcí. Všechny tyto prvky jsou využity i v interiéru restaurace a na tiskovinách od menu po pivní tácky či na oblečení personálu, podobně jako charakteristicky stylizovaná mapka tří “zakládajících” čtvrtí. Jejich role se promítá i do názvů “domácích” piv - pro začátek ve Spojovně uvařili Kunratického Študáka, Chodovského KravaťákaŠeberovského Fešáka. Zastřešujícím sloganem celého komunikačního konceptu se stalo motto “Pivaři všech čtvrtí, spojte se”.

Vizuální styl pro Centrum pohybové medicíny Pavla Koláře

Vizuální styl pro Centrum pohybové medicíny Pavla Koláře

Centrum pohybové medicíny Pavla Koláře je jedinečný koncept zdravotnického zařízení, kde se na stanovení diagnózy a určení optimální léčby podílejí přední čeští odborníci v jednotlivých oborech. Díky tomu dokáží poskytovat vysoce specializovanou, komplexní, vzájemně se doplňující a individuální péči na úrovni nejnovějších vědeckých poznatků. Pro otevření nového pracoviště v areálu Waltrovka v pražských Jinonicích jsme měli za úkol navrhnout nový korporátní design, který bude zahrnovat vše od loga až po orientační systém v budově.  Vertikálně strukturované dynamické siluety mužského a ženského těla se stávají charakteristickým prvkem provázejícím značku jak na vizitkách či tiskovinách, tak na webu a v samotných interiérech nových pracovišť. Zatímco na tiskovinách je grafika barevně tónována do tělových gradientů, v industriálně minimalistickém interiéru bývalé továrny jsou velkoformátové aplikace černobílé a sladěné s dřevěnými, rovněž vertikálně členěnými prvky orientačního systému. Výsledný dojem odpovídá současným trendům puristické grafiky, respektuje prostor i charakter značky. Je totiž zřejmé, že přetěžování nesvědčí ani pohybovému aparátu, ani grafickému designu.

Betonpres představil novou vizuální identitu

Betonpres představil novou vizuální identitu

Betonpres je rodinná firma z jižních Čech, která vyrábí betonovou střešní krytinu a dodává na trh kompletní střešní systém vysoké kvality se zárukou po dobu 30 let. Majitelé firmy se u příležitosti 25. výročí založení rozhodli modernizovat značku a vizuální styl, aby lépe odrážely inovační změny ve společnosti. Strategickými cíli modernizace je upevnění pozice na trhu, příprava na expanzi do dalších regionů a rozšíření výrobní kapacity. Jedním z hlavních benefitů je také osobní a proaktivní přístup ke klientům, převážně velkoobchodům se stavebninami. Základem nové korporátní identity je erb s kohoutem na střeše. Kohout je v zemích střední Evropy historicky symbolem ochránce domova, proto se často objevuje jako ozdoba na štítu střech. Geometrická podoba kohouta a jeho umístění do erbu odkazuje na preciznost, moderní technologie a zároveň rodinnou tradici. Tyto významy podporuje i námi navržený nový slogan společnosti “Patron českých střech”. Základním písmem je font Pepi českého typografa Tomáše Brousila. Předností písma je jednoduchá elegance a dobrá čitelnost, volba minusek přispívá k přátelskému výrazu celé značky. Základní barevnost je červená, další doplňkové barvy odrážejí barevnou škálu nabízeného sortimentu. Pro společnost Betonpres jsme zpracovali kompletní grafický manuál vizuálního stylu a podíleli jsme se na implementaci (výstavní stánek, tiskové materiály apod.). Nová firemní identita byla poprvé představena na veletrhu STŘECHY PRAHA 2018, který se konal v únoru 2018.


My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.