Dynamo pro Moser

Se sklárnou Moser začalo Dynamo spolupracovat na jaře 2018, když se noví majitelé firmy rozhodli tradiční značce navrátit její slávu.

Po seznámení se současným stavem firmy a s vizí budoucího rozvoje jsme začali pracovat na repositioningu, jehož součástí byl také refresh celé vizuální identity. Jak ale přistoupit k redesignu loga tradiční sklářské firmy se 162 letou historií, jejíž portfolio zahrnuje jak klasické, tak i moderní designové objekty?

Proto Dynamo nejdříve definovalo klíčový příběh značky Moser a hodnoty, na kterých by měla stát firemní kultura. Z několika variant se ukázalo jako nejperspektivnější zastřešující motto “The Art of Impossible”. V návaznosti na nový positioning jsme navrhli také komunikační strategii včetně kreativních konceptů jednotlivých kampaní.

Významnou součástí zadání byla i rozsáhlá studie redesignu značky, ve které jsme testovali možné cesty úprav loga Moser – od lehkého faceliftu až po zcela nové řešení. Nakonec jsme zvolili cestu, která respektuje tradici rukodělného mistrovství, zároveň ale dává značce sebevědomější a ambicióznější tvář.

Zásadním momentem bylo objevení výkresů z pozůstalosti rodiny Moserů v Muzeu skla v americkém Corningu. Nový symbol tvořený z iniciál MM je zjednodušenou verzí originální kresby Leo Mosera. Tato dvě M tak odkazují nejen na původní název obce Dvory, kde sklárna stojí – Moser Meierhöfen – ale umožňují i další interpretace jako Manufaktura Moser či My Moser. Moderně upravený monogram jsme doplnili o datum založení sklárny a domicil Karlsbad v německém spellingu, pod jakým byly tehdy Karlovy Vary známy”, popisuje vznik symbolu kreativní ředitel Dynama Libor Jelínek.

Na úpravě typografie Dynamo spolupracovalo s předním českým typografem Tomášem Brousilem. Tím vznikla tzv. responzivní řada značek Moser pro různá použití.

Dynamo navrhlo také grafické prvky, které odkazují na produkty sklárny a na mistrovství v nich obsažené: precizní tvarování a špičkový brus. Barevná škála černé, šedé, bílé a champagne svou elegancí podporuje image luxusní značky.

Nový firemní design se postupně propisuje do všech výstupů sklárny. Dynamo připravilo novou podobu webu, katalogy, firemní tiskoviny, obaly produktů. lifestylový magazín a novou tvář postupně získávají i prodejní galerie.

Výsledná podoba nové vizuální identity Moser oslavuje historii tradiční značky, poukazuje na sklářské umění, jaké nemá ve světě obdoby, a zároveň má potenciál značku Moser důstojně prezentovat v globálním světě luxusního zboží.


Další novinky

Sokol: Zdatná vizuální identita pro modernizaci značky

Sokol: Zdatná vizuální identita pro modernizaci značky

Nový corporate design značky Sokol má za cíl sjednotit roztříštěnost dosavadní komunikace a změnit vnímání značky širokou veřejností. Sokol chce být moderní sportovní organizací, sdružující aktivní, společensky angažované a zdravý životní styl vyznávající lidi všech generací. Již dnes téměř 60 % ze 160 000 členů tvoří mládež a lidé do 26 let, zatímco v médiích převládají obrazy bratrů a sester ve slavnostních krojích. Tým Dynama pod vedením senior designéra Jana Šlégra proto převedl strategii SOKOL 2030 do moderního vizuálního stylu, který respektuje tradici, ale zároveň hledí do budoucnosti. Hlavní inspirací se stal princip duality, který se zrcadlí ve všech sokolských aktivitách historických i současných, ať jde o zdravý rozvoj těla i ducha nebo “sílu lví a vzlet sokolí”. Nová identita proto pracuje s dominantní dvojicí barev, červenou a bílou, customizovaným písmem Tyrš / Fügner od Vojtěcha Říhy a dalšími prvky, které dávají vyniknout silným stránkám sokolské organizace – linkami, rámečky, patterny, charakteristickým stylem piktogramů a šablonami layoutů, resp. prací s fotografií, textem a grafikou. Nechybí ani atraktivní merchandising. Samotné logo, vycházející z historického symbolu propletených písmen, dostalo jen kosmetický facelift, aby lépe vyhovovalo dnešním nárokům nejen tištěných, ale i elektronických médií. Novinkou v rámci sokolské organizace není jen samotná identita, ale i její sdílení pomocí moderních platforem pro správu a budování značky BrandCloud a Canva. “Ohlasy, které nová sokolská identita vzbudila při jejím představení v celém hnutí, jsou velmi pozitivní, místy až nadšené. Věříme, že nám pomůže posílit hrdost na příslušnost k Sokolu,” hodnotí spolupráci šéf marketingu ČOS Michal Charvát.

26. Febiofest: jedny oči nestačí!

26. Febiofest: jedny oči nestačí!

Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest představil první hosty a filmy svého 26. ročníku, který se bude konat na konci března 2019 v Praze a začátkem dubna v 15 regionálních městech Česka. Současně populární herečka Jiřina Bohdalová, která na zahájení Febiofestu obdrží cenu Kristián, spolu se zakladatelem a prezidentem festivalu Fero Feničem pokřtila nový vizuální styl i koncept kampaně festivalu, který vyvinulo Dynamo. Ústředním motivem kampaně jsou černobílé portréty mladých diváků se dvěma páry očí. Jejich zdvojený zrak má svou neobvyklostí nejen přitáhnout pozornost k festivalu, ale zároveň vyjadřuje ústřední myšlenku, propagující bohatost festivalového menu: Bude toho k vidění tolik, že jedny oči nestačí. Vizuální styl respektuje pro festival typickou žluto-černo-bílou barevnost, která se promítá jak do výrazného, hypnoticky působícího grafického vzoru, tak do specificky deformované typografie. Samotné slovní znění názvu festivalu je proto nově doplněno i novou grafickou značkou, která bude Febiofest provázet při dalších ročnících.

Redesign vizuální identity Mendelovy univerzity v Brně

Redesign vizuální identity Mendelovy univerzity v Brně

Mendelova univerzita v Brně, zkráceně MENDELU, je díky založení v roce 1919 nejstarší vysokou školou svého zaměření v České republice. Univerzitu dnes tvoří pět fakult a jeden vysokoškolský ústav. Název nese škola po zakladateli genetiky a objeviteli základních zákonů dědičnosti Gregoru Johannu Mendelovi. Pro univerzitu jsme u příležitosti blížícího se významného výročí zpracovali redesign loga, sjednotili značky fakult, navrhli nové značky pro zkratku MENDELU a vytvořili nový jednotný vizuální styl. Z předložených řešení se MENDELU rozhodla jít cestou evoluce a zvolila redesign značky, který více navazoval na minulé logo. Cílem bylo zachovat hlavní motiv zelených kuliček hrachu, které odkazují na výzkum genetiky a dědičnosti G. J. Mendela. A protože se motiv čtyř hrášků, symbolizující čtyři fakulty v době vzniku původní značky, během deseti let užívání zažil, navrhli jsme použití motivu kuliček do celého systému značek MENDELU včetně fakult. Ty si zachovávají svou dosavadní barevnost, která prezentuje jejich zaměření. Sjednocením všech značek fakult pod zkratku MENDELU spolu s motivem hrášků se také vyřešil původní problém nutnosti vždy používat společně logo fakulty a logo univerzity. Nový vizuální styl pracuje s dominantním kruhem, čímž se propojuje s hrášky ve značce. Více informací o projektu naleznete v našem portfoliu.

26. Český lev

26. Český lev

Dynamo stojí druhý rok po sobě za přípravou vizuální podoby filmových cen Český lev. Vizuální styl navazuje na loňský, jehož součástí byla premiérová podoba nové sošky. Ta zůstává i nadále dominantním prvkem vizuálu, nemění se ani typografie. „Hollywoodsky hvězdnou stylizaci 25. ročníku střídá záměrně provokativní barevnost i grafika, která narušuje ‚glamour‘ klišé obdobných slavnostních večerů,“ uvádí autoři Libor Jelínek a Jan Šlégr a dodávají: „V novém vizuálu se prolíná hned několik inspirací – prázdná bílá scéna, červený koberec, filmová klapka s charakteristickými šikmými pruhy, cirkusové šapitó i póza lva na křišťálovém podstavci.“ Vizuál vychází i ze scénografického řešení, jehož autorem je scénograf Martin Chocholoušek. Červenobílá geometrická grafika je spojena se skleněnou lví soškou. V loňském roce se výroba křišťálové sošky lva vrátila do sklárny Rückl, autorem ceny je Rony Plesl, umělecký ředitel sklárny Rückl. Slavnostní ceremoniál 26. ročníku Českého lva, výročních cen České filmové a televizní akademie (ČFTA), proběhne v sobotu 23. března 2019 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina.


My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.