Český volejbal představil novou vizuální identitu

Český volejbalový svaz (ČVS) je oficiálním představitelem českého volejbalu a uznávanou organizací v rámci Mezinárodní volejbalové federace (FIVB). Sdružuje pod sebou beach volejbal, mini volejbal a snow volejbal a je garantem rozvoje volejbalu na území ČR s téměr stoletou historií. V České republice se mu věnují desetitisíce hráčů všech herních úrovní i věkových kategorií. Impulz ke změně identity je součástí dlouhodobé vize a budoucí strategie a vzešel od nového předesedy ČVS Marka Pakosty, který zastává tuto funkci od r. 2017.

Důvodem pro změnu loga a celé vizuální identity ČVS byla potřeba modernizovat podobu prezentace této organizace a představit český volejbal jako silný, sebevědomý sport s dlouhou historií a vizí do budoucna. Podstatnou součástí zadání bylo i grafické sjednocení podznaček pro extraligy, beach volejbal, snow volejbal a minivolejbal. Klíčová byla i změna názvu ve značce na “Český volejbal”, což naplňuje vizi prezentovat se více jako sport než svaz či federace.

Klíčovými slovy pro změnu identity ČVS nebyla tradice, ale modernost a dynamika. Proto jsme se při vytváření nového loga Českého volejbalu záměrně vyhnuli pouhému faceliftu stávajícího symbolu štítu se zakomponovaným míčem, sítí a národní vlajkou. Naším cílem bylo vytvořit dynamický sportovní brand, který by naplňoval novou vizi Českého volejbalu. K tomuto účelu jsme navrhli symbol, jenž svou podobou reprezentuje základní atributy volejbalu, odkazuje na národní symboliku a zároveň funguje jako jednoduchá a rozlišitelná obrazová zkratka. Barevným variováním nového symbolu jsme dosáhli odlišení jednotlivých podznaček při zachování vizuální jednoty.

Hlavním motivem nového loga je odražený volejbalový míč, který svou trajektorií vykresluje písmeno V. Odraz symbolizuje smeč a získaný bod. Písmeno V odkazuje na slova “volejbal” a “vítězství”. Zvolená barevnost posiluje vnímání Českého volejbalu jako zaštiťující národní organizace pro tento sport. Dynamika nové vizuální identity je podpořena asymetrií v symbolu, nakloněnou typografií, fotografiemi hráčů v typických pózách a červeno-modrými pruhy procházejícími napříč jednotlivými aplikacemi.


Další novinky

26. Febiofest: jedny oči nestačí!

26. Febiofest: jedny oči nestačí!

Mezinárodní filmový festival Praha – Febiofest představil první hosty a filmy svého 26. ročníku, který se bude konat na konci března 2019 v Praze a začátkem dubna v 15 regionálních městech Česka. Současně populární herečka Jiřina Bohdalová, která na zahájení Febiofestu obdrží cenu Kristián, spolu se zakladatelem a prezidentem festivalu Fero Feničem pokřtila nový vizuální styl i koncept kampaně festivalu, který vyvinulo Dynamo. Ústředním motivem kampaně jsou černobílé portréty mladých diváků se dvěma páry očí. Jejich zdvojený zrak má svou neobvyklostí nejen přitáhnout pozornost k festivalu, ale zároveň vyjadřuje ústřední myšlenku, propagující bohatost festivalového menu: Bude toho k vidění tolik, že jedny oči nestačí. Vizuální styl respektuje pro festival typickou žluto-černo-bílou barevnost, která se promítá jak do výrazného, hypnoticky působícího grafického vzoru, tak do specificky deformované typografie. Samotné slovní znění názvu festivalu je proto nově doplněno i novou grafickou značkou, která bude Febiofest provázet při dalších ročnících.

Redesign vizuální identity Mendelovy univerzity v Brně

Redesign vizuální identity Mendelovy univerzity v Brně

Mendelova univerzita v Brně, zkráceně MENDELU, je díky založení v roce 1919 nejstarší vysokou školou svého zaměření v České republice. Univerzitu dnes tvoří pět fakult a jeden vysokoškolský ústav. Název nese škola po zakladateli genetiky a objeviteli základních zákonů dědičnosti Gregoru Johannu Mendelovi. Pro univerzitu jsme u příležitosti blížícího se významného výročí zpracovali redesign loga, sjednotili značky fakult, navrhli nové značky pro zkratku MENDELU a vytvořili nový jednotný vizuální styl. Z předložených řešení se MENDELU rozhodla jít cestou evoluce a zvolila redesign značky, který více navazoval na minulé logo. Cílem bylo zachovat hlavní motiv zelených kuliček hrachu, které odkazují na výzkum genetiky a dědičnosti G. J. Mendela. A protože se motiv čtyř hrášků, symbolizující čtyři fakulty v době vzniku původní značky, během deseti let užívání zažil, navrhli jsme použití motivu kuliček do celého systému značek MENDELU včetně fakult. Ty si zachovávají svou dosavadní barevnost, která prezentuje jejich zaměření. Sjednocením všech značek fakult pod zkratku MENDELU spolu s motivem hrášků se také vyřešil původní problém nutnosti vždy používat společně logo fakulty a logo univerzity. Nový vizuální styl pracuje s dominantním kruhem, čímž se propojuje s hrášky ve značce. Více informací o projektu naleznete v našem portfoliu.

26. Český lev

26. Český lev

Dynamo stojí druhý rok po sobě za přípravou vizuální podoby filmových cen Český lev. Vizuální styl navazuje na loňský, jehož součástí byla premiérová podoba nové sošky. Ta zůstává i nadále dominantním prvkem vizuálu, nemění se ani typografie. „Hollywoodsky hvězdnou stylizaci 25. ročníku střídá záměrně provokativní barevnost i grafika, která narušuje ‚glamour‘ klišé obdobných slavnostních večerů,“ uvádí autoři Libor Jelínek a Jan Šlégr a dodávají: „V novém vizuálu se prolíná hned několik inspirací – prázdná bílá scéna, červený koberec, filmová klapka s charakteristickými šikmými pruhy, cirkusové šapitó i póza lva na křišťálovém podstavci.“ Vizuál vychází i ze scénografického řešení, jehož autorem je scénograf Martin Chocholoušek. Červenobílá geometrická grafika je spojena se skleněnou lví soškou. V loňském roce se výroba křišťálové sošky lva vrátila do sklárny Rückl, autorem ceny je Rony Plesl, umělecký ředitel sklárny Rückl. Slavnostní ceremoniál 26. ročníku Českého lva, výročních cen České filmové a televizní akademie (ČFTA), proběhne v sobotu 23. března 2019 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina.

PF 2019

PF 2019

Nejen nový design, ale i dobrý vstup do nového roku, hodně úspěchů a spokojenosti i nezbytného štěstí přeje všem celý tým Dynama. Těšíme se, že se nám i v roce 2019 podaří společně tvořit věci, na které budou moci být naši klienti pyšní a které jejich byznysu přinesou jednoznačný prospěch. A ať všem přitom zbyde dost času i energie na vše, co máte rádi a na všechny, které máte rádi.


My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.