Ivan Lendl: Alfons Mucha

Rok: 2013

Tým: Libor Jelínek, Ondřej Nejedlý, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Ivan Lendl: Alfons Mucha

Rok: 2013

Tým: Libor Jelínek, Ondřej Nejedlý, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Nejnavštěvovanější výstava v historii České republiky.

Klient

V Obecním domě v Praze se v roce 2013 představila unikátní výstava plakátů Alfonse Muchy ze soukromé sbírky Ivana Lendla. Bývalý nejlepší tenista světa začal díla secesního umělce sbírat již začátkem 80. let. Podařilo se mu nashromáždit více než 150 Muchových plakátů a artefaktů a jde tak o nejucelenější tématickou sbírku tohoto autora. Celou sbírku od významného tenisty odkoupila nadace Richarda Fuxy, která výstavu ve spolupráci s Obecním domem připravovala. Kromě plakátů měli návštěvníci možnost vidět také kalendáře, návrhy pohlednic, obalů na produkty, dekorativní panó a další.

Zadání

Organizátoři výstavy nás oslovili, abychom vytvořili celkový vizuální styl této ojedinělé kulturní akce. Úkolem bylo nově zpracovat tradiční "muchovské" téma na prezentačních a komunikačních materiálech, v interiéru expozice a dále v doprovodné publikace k výstavě.

Přístup

Při úvahách nad vizuálním stylem akce bylo zřejmé, že je třeba vycházet z Muchových plakátů. Otázkou bylo, jak v jednom kontextu komunikovat dvě odlišné české ikony – tenistu Lendla a secesního umělce Muchu. Chtěli jsme se také vyhnout klasickým klišé při propagci secesní výstavy.

Výsledek

Propojení obou osobností se nám podařilo vyjádřit ve značce. Ta jednoduchou typografickou formou pomocí dvojtečky mezi oběma jmény evokuje způsob zápisu tenisového výsledku. Vznikl tak nezaměnitelný vizuální styl výstavy, ve kterém se graficky minimalistická značka skvěle doplňuje s dekorativním charakterem Muchových plakátů. Na vizuálním pojetí expozice v Obecním domě jsme spolupracovali se studiem Olgoj Chorchoj. Obsáhlou publikaci k výstavě spoluvydalo nakladatelství Slovart.

Expozici navštívilo rekordních 186 tisíc návštěvníků, tím se stala nejnavštěvovanější výstavou v historii České republiky.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.