Gumex

Rok: 2015, 2017

Tým: Kateřina Orlíková, Libor Jelínek, Ondřej Jelínek, Barbora Volánková, Mirek Žáček, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Gumex

Rok: 2015, 2017

Tým: Kateřina Orlíková, Libor Jelínek, Ondřej Jelínek, Barbora Volánková, Mirek Žáček, Zdeněk Šejdl, Michal Richtr, Kateřina Šlaufová

Jednoduše, flexibilně, chytře.

Klient

Rodinná firma GUMEX se specializuje na pryžové a plastové výrobky. Hlavními zákazníky jsou výrobní a servisní firmy, kterým Gumex nabízí výrobky na míru. Na trhu je od roku 1994, v současné době má přes 12 tisíc zákazníků, 135 zaměstnanců, provozovny v Čechách a na Slovensku a tržby přes 300 mil. Kč.

Zadání

V souvislosti s dvacetiletým výročím v roce 2014 a celkovým pozitivním rozvojem firmy se vedení rozhodlo posílit svoji pozici na trhu rozšířením nabídky služeb. Vedle skladování a prodeje materiálu chtěl Gumex nově poskytovat individuální servis na míru potřebám klientů. Společnost nás oslovila, abychom zpracovali studii možného vývoje vizuálního stylu, který měl demonstrovat profesionalitu a stabilitu společnosti a otevřený přístup k zákazníkům.

Přístup

Nejdříve jsme definovali pozici klienta na trhu. Za klíčové charakteristiky jsme si zvolili pojmy jako profesionalita, kvalita, spolehlivost, flexibilní přístup – individuální řešení na míru a v neposlední řadě také přátelskost a otevřenost. Po analýze stávající vizuální komunikace firmy – značka působila zastarale, chyběl jednotící prvek vizuálního stylu a celková komunikace byla roztříštěná – jsme přistoupili ke studii redesignu. Od drobných úprav až po radikální řešení jsme navrhli několik možných cest, které by adekvátním způsobem vyjádřily nové směřování firmy.

Výsledek

Klient si nakonec zvolil progresivní cestu, tedy čistě typografické řešení, které svým oblým tvaroslovím odkazuje na daný segment a na původní značku navazuje pouze barevností. Jednotný vizuální styl je doplněn sadou piktogramů představujících jednotlivé produkty a služby společnosti Gumex. Kromě grafickém manuálu jsme připravili první vlnu implementace tiskovin a supervizovali vznik dalších propagačních a komunikačních materiálů.

„Naše společnost oslavila 20 let na trhu, neustále se vyvíjí a expanduje. Uvědomili jsme si, že i naše vizuální prezentace musí projít změnou. Tým Dynama našel skvělé řešení redesignu našeho loga a vizuálního stylu, které vystihuje naši vizi a postavení na trhu.“

— Libor Sedláček, marketingový ředitel Gumex



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.