Britanika

Britanika
Svět financí férově.
Klient
Britanika Holding a.s. je součást skupiny Renomia, která se zaměřuje se na pojištění, investice a finanční poradenství. Posláním společnosti je pomáhat lidem najít nejlepší řešení pro jejich finanční potřeby. Jméno Britanika odkazuje na britskou finanční tradici, kvalitu a důvěryhodnost, kterou ztělesňuje výraz „gentlemen’s agreement", neboli džentlemanská dohoda. V obchodním světě tento pojem označuje ustní neformální dohodu, která je stejně závazná jako psaná smlouva.
Zadání
Jednalo se o vizuální identitu pro novou firmu, která chtěla na český trh přinést britské standardy ve finančních službách a nabídnout férové řešení pro širokou cílovou skupinu. Klíčovými slovy bylo férové jednání, otevřenost, přátelskost, kvalita a profesionalita. Vizuální styl měl působit "britsky" i pro lidi, kteří v Británii třeba nikdy nebyli. Součástí značky měl být claim "Svět financí férově".
Přístup
Vedle rešerše v segmentu a analýzy konkurence bylo zásadní si stanovit, jak jednoduše vyjádřit odkaz na Velkou Británii. Díky názvu společnosti se nakonec ukázalo, že si vystačíme s britskou barevností a nebude třeba začleňovat explicitní symboly. Zároveň jsme si kladli otázku, jak v rámci vizuální identity efektně a charakteristicky vyjádřit rozmanité služby společnosti.
Výsledek
Značka je jednoduchá, minimalistická s grafickým prvkem dvou podtržítek, které vyjadřují stabilní základy. Dále vznikla série symbolů, které odkazují na každodenní realitu, a které lze volně skládat do ilustrovaných celků. Tento unikátní "Svět Britanika" obsahuje i samostatné symboly. Ty zároveň slouží pro označení produktů a jako inforgrafika jsou vhodné při orientaci např. na webovývh stránkách. Vizuální styl Britaniky je hravý, variabilní a díky specifickým ilustracím nezaměnitelný.







