Banka CREDITAS

Rok: 2016–2017

Tým: Libor Jelínek, Jan Šlégr, Martin Holub, Michal Richtr, Aneta Najmanová, Mirek Žáček, Zdeněk Šejdl, Ladislav Báča, Tomáš Mašín

Banka CREDITAS

Rok: 2016–2017

Tým: Libor Jelínek, Jan Šlégr, Martin Holub, Michal Richtr, Aneta Najmanová, Mirek Žáček, Zdeněk Šejdl, Ladislav Báča, Tomáš Mašín

Od značky až po kampaň.

Klient

Banka CREDITAS vstupila na trh na začátku roku 2017. Od roku 1996 působila společnost jako družstevní Záložna Creditas s téměř 20 tisíci členy a objemem aktiv více než 10 miliard korun. V souvislosti s tranformací záložny na banku vznikla potřeba rebrandingu, který by adekvátním způsobem podpořil proměnu společnosti ve stabilní a důvěryhodnou bankovní instituci.

Zadání

Hlavním posláním Banky CREDITAS je bezpečné, konzervativní zhodnocení úspor, důraz na technologické inovace v nabídce služeb, péče o stávající klienty a snaha zaujmout další cílové skupiny. Nejprve si u nás klient objednal studii redesignu vizuálního stylu společnosti. Postupně se zadání rozšířilo o návrh komunikační kampaně, která by vyjádřila podstatu nového brandu. Na podporu klíčových hodnot banky jako je tradice, stabilita, serióznost, důvěra a srozumitelnost bylo žádoucí zachovat kontinuitu s původní, konvenční modrou barevností původní značky.

Přístup

Z analýzy stávající a potenciální cílové skupiny vyplynul modelový profil klienta Banky CREDITAS. Jedná se o zabezpečeného muže či ženu ve středním věku, který se zajímá o bezrizikové a výhodné zhodnocení svých úspor. Po rešerši vizuální komunikace v bankovním segmentu a několika návrzích faceliftů stávající značky záložny jsme dospěli jsme k závěru, že pro společnost bude nejlepší zcela nová značka. U klienta měla úspěch, stejně jako strategie komunikační kampaně pro spořící účet, klíčový produkt banky. Kampaň "Pracují vaše úspory tak tvrdě jako vy?" je založena na paralelách mezi konkrétním a abstraktním významem rčení „máte to ve svých rukou“. Tak jako klienti CREDITAS měli ve svých rukou svou osobní i profesní budoucnost, tak nyní mají ve svých rukou i výběr banky a zhodnocení svých zasloužených úspor.

Výsledek

Základem vizuální komunikace je výrazná značka se symbolem z počátečních písmen společnosti, která nápaditě prolíná vizuálním a komunikačním stylem. Písmeno C je obklopeno ochrannou zónou symbolizující trezor v podobě modrého písmene B. Toto pojetí symbolizuje bezpečí financí garantované Bankou CREDITAS. Odkaz na tradici a stabilitu představuje plastická a v odstínech šedi provedená litera C, která má působit jako vytesaná do kamene. Tento grafický princip se dále uplatňuje v sadě na míru navržených číslic a dalších znaků. V kombinaci s konceptem kampaně, která si vizuálně pohrává s motivem rukou při každodenních aktivitách v různých profesích vznikla nezaměnitalná brand identita, kterou jsme měli možnost implementovat do mnoha aplikací a výstupů – ať už se jedná o tisk, online, 3D, video, motion nebo interiéry poboček.

Kompletní vizuální identitu banky jsme kodifikovali v obsáhlém grafickém manuálu v online aplikaci BrandCloud.

Na návrhu designu interiérů se podílela společnost Morris design, se kterou jsme už společně pracovali na rebrandingu drogerií Teta.

S důrazem na současné technologické možnosti banka omezila množství tiskovin na minimum. Cílem je komunikovat především digitálně, ať už se jedná o touchpady na pobočkách, webové stránky, aplikaci internetového bankovnictví apod.

Koncept komunikační kampaně nalezl uplatnění v TV spotu, inzerci, outdoorové a internetové komunikaci. Motiv rukou lze v různých aplikacích dále rozvíjet ukázkámi činností z různých profesí a situací.

Pro Banku CREDITAS jsme navrhli a zrealizovali několik videí – od sponzorského vzkazu až po průvodce internetovým bankovnictvím.

Zpracovali jsme také nový responzivní design webu, internetového bankovnictví a aplikace, včetně rozsáhlé sady ikon a piktogramů.

Banka Creditas za první tři měsíce téměř zdvojnásobila počet klientů. Objem vkladů vzrostl ve stejném období z 10 na 26,4 miliardy korun.



My v Dynamu věříme v sílu značek, kvalitní design a efektivní komunikaci.